سرپرست مرکز بهداشت شهرستان آبادان گفت: در یک جشن تولد ۱۸ نفره در آبادان ۱۵ نفر به این بیماری مبتلا شدند.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان آبادان، دورهمی خانوادگی و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی را عامل اصلی افزایش تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ دراین شهرستان دانست و گفت: در یک جشن تولد ۱۸ نفره در آبادان ۱۵ نفر به این بیماری مبتلا شدند.

به گزارش جماران، نجمه سیدآقامیری شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از کاهش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در چند هفته گذشته متاسفانه شاهد بی‌خیالی و رها شدگی در مردم هستیم  به طوری که برگزاری تجمعات بدون مجوز، استفاده نکردن از ماسک و رعیات نکردن پروتکل‌ها باعث افزایش تعداد مبتلایان شده است.

وی افزود: میزان استفاده از ماسک در آبادان هفته گذشته از ۸۰ درصد در خوش‌بینانه‌ترین حالت به ۳۵درصد رسیده است که این امر زنگ خطری برای شهرستان است.

 سیدآقامیری در خصوص رعایت نشدن منع تردد خودروها پس از ساعت  ۲۱.۳۰ دقیقه و شلوغی بازارهای پس از آن گفت: متاسفانه برخورد با متخلفان انجام با نظمی انجام نمی‌شود و در این خصوص مکاتباتی با نیروی انتظامی و فرمانداری آبادان انجام شده است.

وی در خصوص لغو نشست شورای بهداشت و امنیت غذایی شهرستان آبادان به دلیل حضور نیافتن اکثر اعضا اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی شهرستان و وضعیت انتشار ویروس کرونا نیاز است نشست‌هایی در این خصوص برگزار و تصمیم‌گیری‌های در این خصوص اتخاذ شود که متاسفانه این اتفاق در آبادان نمی‌افتد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان  هم گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۶۸ مورد جدید مثبت قطعی ابتلا به این بیماری در منطقه به ثبت رسیده که ۱۴ نفر مربوط به آبادان، سه نفر در خرمشهر و ۵۱ نفر در شادگان مثبت قطعی ابتلا به کووید۱۹ گزارش شده است که از این تعداد۶۴ نفر به صورت سرپایی مداوا شدند.

شکراله سلمان زاده افزود:در این مدت  ۲۱ نفر بستری و ۳ نفر بهبود و از بیمارستان مرخص شدند و در حال حاضر ۶۸ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان بستری هستند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.