آغاز سال تحصیلی جدید و بوی ماه مهر امسال با وجود سایه شوم ویروس کرونا همراه شده و موجب به وجود آمدن دغدغه و نگرانی بسیاری برای والدین و دانش آموزان شده است.

تا چند روز آینده سال تحصیلی جدید آغاز می شود، دانش آموزان مانند هر سال خود را برای شروع مدرسه آماده می کنند اما امسال بوی ماه مهر با سال های قبل تفاوت دارد و دانش آموزان در شرایط خاصی سال تحصیلی جدید را آغاز خواهند کرد. 

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، در سال تحصیلی گذشته دانش آموزان چهار ماه را با کرونا سپری کردند، بسیاری از آموزش ها و مهارت‌ها از طریق فضای مجازی ارائه شد و در برخی از روستاهایی که به اینترنت دسترسی نداشتند با روش های دیگری دانش آموزان موفق به پایان سال تحصیل شدند.

امسال زمان بازگشایی مدارس ۱۵ شهریور ماه تعیین شده تا رفع اشکالات از دانش آموزان صورت گیرد و با آمادگی بیشتری دروس جدید را فرا گیرند، اما در همین روزها برخی از دانش آموزان روستاها هنوز هم به پیام رسان شاد و اینترنت دسترسی ندارند.

نبود زیر ساخت در برخی از روستاها سبب شد تا با پایان سال تحصیلی گذشته، مدیران برای این زیر ساخت ها اقداماتی انجام دهند تا امسال در صورتی که شرایط کرونا به گونه ای باشد که دانش آموزان نتوانند در مدرسه حاضر شوند از طریق پیام رسان شاد به دروس جدید دسترسی داشته باشند.

بخش اشترینان از توابع شهرستان بروجرد است که دارای ۴۰ روستا است، برخی از این روستاها دسترسی به اینترنت ندارند و با رسیدن ماه مهر برخی از دانش آموزان این روزها نگران تحصیل هستند.

زینب یکی از دانش آموزان روستایی به خبرنگار ایرنا گفت: روستای ما تاکنون مشکل اینترنت داشت یعنی آنتن دهی بسیار ضعیف بود و با شیوع کرونا و تعطیلی مدارس نگران بودیم که از درس و تحصیل عقب بمانیم.

وی اضافه کرد: سال تحصیلی گذشته معلم ما چندین جلسه حضوری در فضای آزاد کلاس برگزار کرد و ما توانستیم سال تحصیلی را تمام کنیم و در این مدت تابستان نگران بودیم که شرایط به گونه ای نباشد که از تحصیل بازبمانیم.

این دانش آموز روستایی افزود: مدرسه ما کلا ۲۰ دانش آموز دارد ولی ای کاش در روستای ما هم اینترنت وجود داشت تا می توانستیم در پیام رسان شاد حضور داشته باشیم.

رییس اداره آموزش و پرورش اشترینان به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به شرایط شیوع کرونا برنامه ریزی لازم برای بازگشایی مدارس، مجازی و یا نیمه حضوری انجام شده تا در هر سه شرایط وضعیت شیوع کرونا بتوانیم آموزش های مورد نیاز را به دانش آموزان ارائه دهیم.

امیر صارمی افزود: از ۱۵ شهریور ماه تا اول مهر دانش آموزان می توانند اشکالات و مفاهیم درسی که در پایان سال گذشته با مشکل روبرو بوده اند را دوباره مرور کنند و رفع اشکال صورت گیرد تا با آمادگی بیشتری سال تحصیلی جدید را آغاز نمایند.

وی بیان کرد: در مدارسی که زیر ۵۰ دانش آموز دارد، به صورت عادی بازگشایی می شوند، اگر وضعیت زرد باشد دانش آموزان به دو گروه برای حضور در مدرسه حاضر می شوند و همه پروتکل های بهداشتی برای حضور دانش آموزان در نظر گرفته شده است.

رییس آموزش و پرورش اشترینان با اشاره به این که حضور معلمان در مدارس از ۱۵ شهریور ماه الزامی است گفت: حضور دانش آموزان در مدرسه تا قبل از ساعت ۱۱ به اتمام می رسد و معلمان مابقی وقت را از طریق شاد برای ارائه آموزش برنامه ریزی می کنند.

صارمی از نصب دکل های مخابرات در برخی از روستاها خبر داد و افزود: با همکاری شرکت مخابرات در برخی از روستاها که زیرساخت لازم را نداشتند دکل هایی نصب شده و مودم رایگان و همچنین ماهانه ۳۰ گیگ اینترنت رایگان به مدارس تعلق می گیرد.

وی اضافه کرد: تاکنون دسترسی ۴۰ مدرسه در روستاها به اینترنت فراهم شده و همه مدارس روستایی و اشترینان ماهانه ۳۰ گیگ اینترنت رایگان را دریافت می کنند.

صارمی اظهار کرد: امسال ۶ هزار و ۲۸۰ دانش آموز در سه مقطع تحصیلی و پیش دبستانی سال تحصیلی جدید را در ۹۵ آموزشگاه آغاز می کنند.

رییس آموزش و پرورش اشترینان افزود: برنامه ریزی های لازم صورت گرفته و همه پروتکل های بهداشتی برای حضور دانش آموزان در مدارس رعایت می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.