میزان اشتغال صنایع دستی این استان در دوران کرونا با ایجاد کارگاه‌های خانگی افزایش یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: میزان اشتغال صنایع دستی این استان در دوران کرونا با ایجاد کارگاه‌های خانگی افزایش یافته است.

به گزارش جماران، فریدون الهیاری افزود: هنرمندان صنایع دستی به دلیل قرنطینه خانگی و تعطیلی بخش‌های مختلف اقتصادی، کارگاه‌های خانگی ایجاد و با توجه به توانمندی شخصی اقدام به تولید محصولات این حوزه کرده‌اند.

وی بیان‌ کرد: آمار شاغلین جدید و میزان تولید آن‌ها جمع‌بندی نشده اما میزان تقاضا برای تسهیلات بانکی و درخواست‌های آنان، توسعه فعالیت‌ها را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه بازار کار این حوزه در دوران پساکرونا از اهمیت خاصی برخوردار است، تصریح‌کرد: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان به همراه فعالان این حوزه در حال برنامه ریزی برای بازاریابی و عرضه به روش‌های مختلف تولیدات صنایع دستی اصفهان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان یادآور شد: بارزیابی الکترونیکی، افزایش نقش عرضه کالا در بازارهای بین المللی و تقویت تجارت الکترونیک در این حوزه باید از هم اکنون برنامه‌ریزی تا در دوران پساکرونا از فرصت‌ها استفاده شود.

وی اضافه‌ کرد: حراجی آثار فاخر صنایع دستی اصفهان به عنوان برنامه جدی و موثر در دروان کرونا و پسا کرونا جهت توسعه و رشد فعالیت در این عرصه دنبال می‌شود.

وی به بازار نابسمان صنایع دستی در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: به دلیل اینکه صنایع دستی به عنوان کالای لوکس مطرح وشرایط اقتصادی مردم نابسمان و بازار گردشگری تعطیل است، عرضه آن کاهش کاهش یافته و هنرمندان با مشکلات اقتصادی روبرو شده‌اند.

به گفته الهیاری در سال گذشته ۴۵۰ هزار گردشگر خارجی و ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر مسافر داخلی در نوروز به اصفهان سفر کردند ولی امسال این بازار تطعیل  شدکه بر بازار صنایع دستی اثر زیادی را به دلیل فروش های چمدانی داشته است.

وی تلاش برای حفظ کارگاه‌ها و کمک به معیشت هنرمندان را از برنامه‌های این نهاد اعلام‌کرد و اظهارداشت: وام بانکی برای هنرمندان پیش‌بینی شده که به دنبال رفع موانع و عرضه تسهیلات ارزان قیمت هستیم و درسطح اصفهان نشستی با مدیریت استان برای کمک به این دسته از افراد انجام شده تا با حمایت اعتبارات و ظرفیت منطقه به این افراد کمک شود.

وی بهره‌گیری از ظرفیت صنایع بزرگ و بانک‌ها برای کمک به بخش صنایع‌دستی با خرید تولیدات هنرمندان این حوزه را از پیشنهادات مطرح شده برای حفظ کارگاه‌ها و حمایت از این قشر بیان‌کرد و افزود: در شرایط سخت اقتصادی و نیاز به حفظ بازار صنایع دستی مشارکت دیگر بخش‌ها لازم است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.