رییس شبکه بهداشت و درمان سلسله برگزاری آیین های شادی و عزا را عامل اصلی شیوع مجدد ویروس کرونا در این شهرستان اعلام کرد.

رییس شبکه بهداشت و درمان سلسله گفت: با توجه به اینکه عامل اصلی شیوع مجدد ویروس کرونا در این شهرستان برگزاری آیین‌های شادی و عزا است، مردم که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند نباید تاوان سهل انگاری و ساده انگاری برگزار کنندگان این آیین‌ها را بدهند.

به گزارش جماران، دکتر حمزه حسنی با اشاره به تاکیدات مکرر ستاد مقابله کرونا درخصوص عدم برگزاری مراسم های شادی و عزا، اظهار داشت: طبق دستور دادستان مسوولیت مستقیم سلامت شرکت کنندگان در مراسم ها برعهده برگزار کننده است و چنانچه افرادی در این مراسم ها دچار عارضه بیماری کرونا و مرگ شوند، مسئولیت مستقیم آن بر عهده برگزار کنندگان است. 

وی با اشاره به جرم بودن برگزاری چنین مراسم هایی در شرایط بحران کرونا، افزود: کادر درمان و مدافعان سلامت انتظار دارند که با برگزار کنندگان این مراسم ها برخورد قانونی مناسب صورت بگیرد.

دکتر حسنی نقش مردم را در کنترل بحران کرونا بسیار اساسی دانست و بیان کرد: اگر مردم رعایت کنند نیازی به استفاده از قوه قهریه نیست متاسفانه به دلیل رعایت نکردن مقررات بهداشتی شیوع این بیماری در شهرستان افزایش پیدا کرده است.  

وی اضافه کرد: متاسفانه در میان بیماران شاهد فوت افراد جوان نیز هستیم که نشانگر بی رحم بودن این بیماری نسبت به همه گروه های سنی است.

رییس شبکه بهداشت و درمان سلسله با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی درخصوص عدم برگزاری مراسم ها، ادامه داد: کادر درمان بسیار خسته هستند و بیش از ۵ ماه است که شبانه روز در حال مبارزه با این بیماری هستند و امیدواریم که با رعایت خود مردم هرچه سریعتر شاهد کنترل این بیماری باشیم. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.