مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان توصیه هایی در زمینه نحوه استفاده از کولرهای آبی در فصل گرما برای شهروندان داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان با تأکید بر اینکه مردم باید از هدر رفت آب جلوگیری کنند، گفت: در ابتدای فصل گرما و استفاده از کولر حتما باید کولر سرویس شده و نصب سایه بان بر روی کولر جهت جوگیری از تابش مستقیم نور خورشید می تواند در میزان مصرف آب موثر باشد.

به گزارش جماران، حمیدرضا کرموند روز یکشنبه به رسانه‎ها اعلام کرد: کولرهای آبی در شبانه روز ۴۵۰ لیتر آب مصرف می کنند که انتظار می رود مردم نسبت به استفاده صحیح  و جلوگیری از هدر رفت آب اقدام کنند.

وی گفت: نشتی کولر و تنظیم نبودن شناور همچنین نشتی از شیلنگ آبرسانی به کولر بر اثر فرسودگی باعث هدر رفت آب می باشد.

وی ادامه داد: عدم نصب سایه بان بر روی کولر باعث تبخیر آب به میزان ۱۰ الی ۱۵ درصد می گردد که باید مردم نکات قابل کنترل را انجام دهند.

وی بیان کرد: در ابتدای فصل گرما و استفاده از کولر حتما باید کولر سرویس شده و نصب سایه بان بر روی کولر جهت جوگیری از تابش مستقیم نور خورشید می تواند در میزان مصرف آب موثر باشد.

کرموند گفت: استفاده از کلیدهای ترموستات به نحوی که این کلیدهای هوشمند باتوجه به اندازه گیری دمای محیط، روشن و خاموش شده و از مصرف بیهوده آب جلوگیری می نمایند، ضروری است.

وی با اشاره به ضرورت مصرف بهینه آب در فصل گرما افزود: در صورت رعایت نکات، مصرف آب کولر به میزان ۲۰ الی ۳۰ درصد کاهش می یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.