مهندس رضا عطایی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین میزان مصرف آب در سال جاری، هفته نخست فروردین ماه ثبت شده است به طوری که در این مدت ۲۶  درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در هفته اول فروردین ماه امسال، میزان مصرف آب ۸۵۰ هزار مترمکعب ثبت شده است که این رقم در مدت مشابه پارسال ۶۷۰ هزار مترمکعب گزارش شده است.

وی افزود: میزان مصرف آب در شهرها و روستاهای استان در هفته دوم فروردین ماه امسال به نسبت مدت مشابه پارسال ۲۱ درصد رشد و در هفته سوم ۱۷ درصد نسبت به مت مشابه پارسال افزایش داشته است.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اکنون مشکلی برای تامین آب آشامیدنی مورد نیاز شهروندان استان وجود ندارد، البته اهالی ۸۳ روستای استان با تانکر آبرسانی می شوند.

وی با بیان اینکه ۵۰ هزار نفر از روستاییان ساکن در ۸۳ روستای استان به صورت سیار آبرسانی می شوند گفت: برای تامین آب آشامیدن لازم در این مناطق، در روزهای کرونایی، تمام فعالیت ها ۲ برابر شده است.

عطایی تصریح کرد: تعداد سرویس هایی که تانکرها به روستاها آبرسانی می کنند، ۲ برابر شده است، البته اهالی در بیشتر روستا برای مصارف بهداشتی آب دارند، اما برای مصارف آشامیدن دچار مشکل هستند که آبرسانی به صورت سیار انجام می شود.

وی با اشاره به میزان مصرف آب آشامیدن در سال گذشته گفت: پارسال، میزان مصرف آب مشترکان شهری استان ۴۳ میلیون مترمکعب ثبت شده است که این رقم در سال ماقبل، ۴۱ میلیون مترمکعب بوده است.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی افزود: در سال ۹۸، روستاییان استان ۳۰ میلیون مترمکعب مصرف کرده اند.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۲۰۰ هزار مشترک آب در شهرها و ۱۲۱ هزار مشترک آب در روستاها دارد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.