نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: پیامد آزادسازی خرمشهر این بود که قدرت ایران را در مقابل دشمن بعثی نشان داد. پیامد دیگرش این بود که ماشین جنگی دشمن را از کار انداخت.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه فتح خرمشهر یکی از روزهای زیبای تاریخ ایران است، گفت: آزادسازی خرمشهر ماشین جنگی دشمن را از کار انداخت.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی روز شنبه در جلسه ویدئو کنفرانس سیزدهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران (نکوداشت فاتحان خرمشهر و ایثارگران عرصه سلامت) با اشاره به اینکه تقوا و ایمان دو عنصری هستند که هر گروهی مزین به آنها شد، منجر به موفقیت آنها می‌شود و قله‌های افتخار را می‌توان با این دو مؤلفه فتح کرد، اظهار داشت: آنچه ما در فتح خرمشهر مشاهده کردیم، صبر و تقوا و ایمان والای رزمندگان اسلام بود.

وی با بیان اینکه در حالی که کمتر از دو سال از انقلاب اسلامی ما گذشته بود، دشمن بعثی با تحریک نظام سلطه کشور ایران را آماج حمله قرار داد و شهر خرمشهر را در چهارم آبان ۵۹ به اشغال درآورد، تصریح کرد: رزمندگان اسلام با صبر و ایمان والای خود پس از ۱۹ ماه در یک سلسله عملیات‌هایی که به نام بیت المقدس نامگذاری شد و در مرحله چهارم آن موفق شدند سرزمین اسلامی ما را از اشغال خارج کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه فتح خرمشهر یکی از روزهای زیبا در نظام جمهوری اسلامی ایران بود، افزود: در تقسیم بندی ها جنگ ۸ ساله تقسیم می‌شود به قبل از فتح خرمشهر و بعد از آن، پیامدهای جهاد دلاورمردان و ایثارگرانی که لرستانی‌ها هم در جمع آنها حضور داشتند، این بود که رزمندگان اسلام وارد مسجد جامع خرمشهر شدند و پرچم ایران را بر فراز آن برافراشتند و شکر به جای آوردند و امام امت آن جمله معروف را فرمودند که «خرمشهر را خدا آزاد کرد».

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به اینکه پیامد دیگر این فتح و پیروزی این بود که قدرت ایران را در مقابل دشمن بعثی نشان داد، نشان داد ایران از جهت نظامی و پایگاه مردمی می‌تواند در برابر دشمن بایستد حتی اگر شرق و غرب هم از او حمایت کند، اظهار داشت: پیامد دیگر آزادسازی خرمشهر این بود که ماشین جنگی دشمن را از کار انداخت.

وی بر لزوم بازگویی خاطرات جنگ و رزم دلاورمردان لرستانی تاکید کرد و گفت: نسل جوان ما باید تعریف رزم و ایثار رزمندگان لرستانی را از پیشکسوتان جهاد و ایثار بشنوند و اهل هنر و قلم آنها را در قالب هنر به نمایش درآورند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.