به گزارش خبرنگار مهر، کاوس رمضان زاده شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: حد نصاب قانونی برای فنس کشی باغات یک هکتار است اما بعضی از هم استانی‌های ما کمتر از این مقدار باغ دارند که بر اساس قانون ما نمی‌توانیم مجوز فنس کشی به کمتر از این مقدار و متراژ را بدهیم.

وی افزود: پیشنهاد ما این است که این قبیل افراد با همسایگان خود به صورت مشترک فنس‌کشی کنند و مرزهای داخلی خود را به صورت طبیعی و با استفاده از گل محمدی و یا شمشاد مشخص کنند.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: درخواست اکید ما از هم استانی‌های عزیز این است که به صورت غیر مجاز اقدام به فنس کشی و دیوارکشی در اطراف باغات و اراضی کشاورزی نکنند چرا که این کار در تضاد به قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی است و در صورت فنس‌کشی و دیوارکشی بر اساس قانون این قبیل بناها علاوه بر اینکه تخریب می‌شوند صاحبان این باغات و مزارع نیز جریمه خواهند شد.

رمضان زاده به برنامه‌های مدیریت امور اراضی لرستان جهت رفع موانع تولید و رفع تداخلات اشاره و بر اهمیت زمین در تولید و اقتصاد تاکید کرد و گفت: قانون رفع موانع تولید در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و ماده ۵۴ آن مربوط به رفع تداخل در روستاها و مزارعی است که قوانین موازی در آن اجرا شده است.

وی افزود: در همین راستا در سال ۱۳۹٨ حدود ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی مورد اختلاف منابع طبیعی و کشاورزان را تعیین تکلیف کرده و حدود ۴ هزار هکتار از اراضی ملی کسر و به مستثنیات کشاورزی زارعین اضافه شد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان یادآور شد: این برنامه را در سال جاری نیز به میزان ۱۰۰ هزار هکتار در دست اقدام داریم و با همکاری اعضای کمیسیون رفع تداخلات محقق خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.