عبدالرضا بازدار روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این راستا و بنابر قانون رفع موانع تولید چهار هزار هکتار از اراضی ملی کسر و به مستثنیات کشاورزی زارعین اضافه شد و امسال نیز بررسی ۱۰۰ هزار هکتار  زمین در دست اقدام است که با همکاری اعضای کمیسیون رفع تداخلات محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه رعایت حدنصاب فنس کشی برای جداسازی زمین های ملی و کشاورزی ضروری است ادامه داد:‌ حد نصاب قانونی برای فنس کشی باغات یک هکتار است اما بعضی از باغداران کمتر از این مقدار باغ دارند که بر اساس قانون امکان صدور مجوز فنس کشی به کمتر از این متراژ  وجود ندارد.

وی تصریح کرد: پیشنهاد می شود این باغداران با همسایگان خود به صورت مشترک  قطعات ٢٠٠ متری فنس‌کشی نمایند و مرزهای داخلی خود را به صورت طبیعی و با استفاده از گل محمدی و یا شمشاد مشخص کنند.

رییس سازمان جهادکشاورزی لرستان با تاکید بر اجتناب از فنس کشی  و دیوار کشی غیر مجاز در اطراف باغات و اراضی کشاورزی گفت:‌ این  اقدام  متضاد با قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی است و  با تخریب دیوار و جریمه مالکان همراه خواهد بود.

بازدار افزود:‌باتوجه به اهمیت زمین در تولید و اقتصاد طی سال‌های اخیر مقام معظم رهبری نامگذاری ها را به اقتصاد پیوند داده و بنابراین اجرای ماده ۵۴  قانون رفع موانع تولید مصوب مجلس شورای اسلامی  در خصوص رفع تداخل در روستاها و مزارع با جدیت دنبال می شود.

۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی  بیش از ۵۰ هزار هکتار باغ در لرستان وجود دارد که سالانه حدود ۲.۵ میلیون تن انواع محصول از این سطح برداشت می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.