به گزارش خبرنگار مهر، سید امین قاسمی روز دوشنبه در سخنانی از ثبت نام بیش از ۸ هزار نفر در سامانه هوشمند صدور مجوزهای ثبت شده صنایع دستی به عنوان صنعتگر انفرادی یا کارگاهی در لرستان خبر داد.

وی گفت: هنرمندانی که در این سامانه ثبت نام کرده‌اند می‌توانند ضمن حضور در نمایشگاه‌های ملی و بین المللی صنایع دستی از معافیت‌های مالیاتی و تسهیلات بانکی حمایتی نیز بهره مند شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان افزود: همچنین نزدیک به ۱۲ هزار نفر هم دارای کارت شناسایی و یا کارگاه‌های کوچک و مشاغل خانگی هستند و بیش از ۳۰ هزار نفر نیز در شغل‌های وابسته به صنایع دستی و تأمین مواد اولیه و عرضه و توزیع صنایع دستی در استان به صورت مستقیم و غیر مستقیم فعالیت می‌کنند.

قاسمی با اشاره به اینکه صنایع دستی به مجموعه‌ای از هنرها و صنایع اطلاق می‌شود که به طور عمده با استفاده از مواد اولیه بومی و با کمک دست یا ابزار دستی ساخته می‌شود، اظهار داشت: در هر واحد از انواع صنایع دستی، ذوق هنری و خلاقیت فکری صنعتگر سازنده به نحوی تجلی یافته و همین عامل، وجه تمایز اصلی این گونه محصولات از مصنوعات مشابه ماشینی و کارخانه‌ای است.

وی در خصوص ضرورت احیای این هنر و میراث ارزشمند، تاکید کرد: صنایع دستی دارای ارزش فرهنگی و هنری وافری است و شامل ۹ ویژگی منحصر به فرد می‌باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان نخستین شاخصه‌های منحصر به فرد در این صنعت را شامل داشتن ویژگی‌هایی همچون داشتن بار فرهنگی، عدم همانندی و تشابه فراورده‌های تولیدی با یکدیگر، عدم نیاز به سرمایه گذاری زیاد در مقایسه با سایر رشته‌های صنعت عنوان کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.