عبدالرضا بازدار روز دوشنبه در بازدید از مزارع گندم سلسله اظهار داشت: شهرستان سلسله دارای سه هزار و ۸۰۰ هکتار گندم آبی و هفت هزار گندم دیم  است که ۲ هزار هکتار این محصول علیه زنگ زرد سمپاشی شده است.

وی ضمن قدردانی از خدمات و تلاشهای مجموعه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سلسله در مبارزه با عوامل خسارت‌زای گیاهی، بر مبارزه جدی تر با آفات و بیماریهای مزارع  گندم، به ویژه بیماری زنگ زرد و همچنین سپتوریوز تاکید کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به مشاهده علائم تنش آبی در مزارع گندم افزود: آبیاری به موقع مزارع توسط کشاورزان و اقدام فوری در راستای مبارزه بیماری زنگ زرد گندم می تواند نقش مهمی در کاهش خسارات بیماری به گندم شهرستان داشته باشد. 

بازدار به استفاده بهینه و به موقع از سموم کشاورزی و توجه به توصیه های فنی کارشناسان تاکید کرد و افزود: حضور فعال و پویای کارشناسان در مزارع و رصد و پایش عوامل خسارت زای گیاهان ضروری است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در این بازدید ضمن دیدار باکشاورزان شهرستان و ارائه نکات فنی و توصیه های لازم در خصوص استفاده درست و مناسب از سموم کشاورزی، بر اطلاع رسانی کامل در زمینه مبارزه با بیماری های برگی به ویژه زنگ زرد گندم و سپتوریوز  با استفاده از تمام امکانات موجود به ویژه ظرفیت فرمانداریها، بخشداری ها، دهیاری ها و شوراها تاکید کرد.

بیش از ۴۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در سلسله وجود دارد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.