به گزارش خبرنگار مهر، سید امین قاسمی امروز پنج شنبه در جمع خبرنگاران از وارد شدن خسارت به برخی از ابنیه تاریخی لرستان در پی وقوع زمین لرزه خبر داد و اظهار داشت: در پی وقوع زمین لرزه ۵.۱ ریشتری ظهر چهارشنبه در استان لرستان برخی از ابنیه تاریخی لرستان دچار خسارت شدند.

وی، گفت: بلافاصله پس از وقوع این زمین لرزه نسبتاً شدید در لرستان، بررسی‌های لازم برای تعیین خسارت ابنیه تاریخی لرستان صورت گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در خصوص خسارت به قلعه «فلک الافلاک» خرم آباد در پی وقوع این زمین لرزه، اظهار داشت: متأسفانه در اثر این زلزله برخی از ترک‌های موجود در دیواره این بنای ارزشمند که از قبل وجود داشت عمق بیشتری پیدا کرده است.

قاسمی با بیان اینکه دو کنگره از برج‌های قلعه نیز در جای خود در پی وقوع این زمین لرزه تخریب شده است، عنوان کرد: پس از برآورد خسارت و تأمین اعتبار مرمت این بنای ارزشمند در دستور کار میراث فرهنگی قرار می‌گیرد.

وی همچنین در خصوص خسارت به خانه تاریخی «آخوند ابو» خرم آباد بر اثر این زمین لرزه، افزود: سقف و دیواره سالن ضلع شرقی این بنای تاریخی و فرهنگی نیز متأسفانه بر اثر زلزله دچار آسیب جدی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، افزود: در شهر بروجرد نیز برخی از خانه‌های تاریخی دچار خسارت جزئی شده اند که باید هر چه سریع‌تر نسبت به مرمت آنها اقدامات لازم انجام شود.

قاسمی، تصریح کرد: خوشبختانه این زمین لرزه خسارتی به پل‌های تاریخی لرستان وارد نکرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.