سید امین قاسمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:  در پی زلزله امروز در استان سقف و دیواره سالن ضلع شرقی خانه تاریخی آخوند ابو متاسفانه بر اثر زلزله دچار آسیب جدی شده است.

وی اظهار داشت: بلافاصله پس از وقوع این زمین لرزه نسبتاً شدید در لرستان تیم های کارشناسی برای  بررسی های  بناهای تاریخی استان اعزام شده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان با بیان اینکه بر اثر این زمین لرزه قلعه فلک الافلاک آسیب چندانی ندیده و فقط بندکشی ۲ کنگره برج قلعه و در یک قسمت هم قطعات آجر برج جدا شده است افزود: بررسی بیشتر برای خسارت احتمالی به دیواره های این اثر ارزشمند ادامه دارد و بروز هر گونه خسارت به اطلاع مردم خواهد رسید.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان اضافه کرد: تیم های کارشناسی این اداره کل همچنین در سطح استان دیگر ابنیه تاریخی را بررسی و خسارت احتمالی از طریق روابط عمومی اداره کل منتشر خواهد شد.

ظهر امروز زمین لرزه ای با مرکزیت فیروزآباد الشتر در عمق هفت کیلومتری زمین بوده و ساعت ۱۲ و ۳۷ دقیقه و ۴۹ ثانیه به وقوع پیوست که کمتر از یک ساعت پس  آن زمین لرزه ای به بزرگی ۳.۱ ریشتر در چگنی واقع در ۳۰ کیلومتری خرم آباد رخ داد.

خانه تاریخی آخوند ابو خرم آباد که تحت عنوان "خانه جهانگردی" از آن یاد می شود در مرکز شهر خرم آباد و در ضلع غربی قلعه تاریخی فلک الافلاک واقع شده است، این بنای زیبا مربوط به اوایل دوره پهلوی است.

این اثر ارزشمند که یکی از قدیمی ترین خانه های شهر خرم آباد محسوب می شود در سالهای اخیر توسط سازمان میراث فرهنگی مرمت شده و با شماره ۲۴۳۲ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.