در این پیام آمده است: دوازدهم اردیبهشت ماه سالروز شهادت حضرت آیت‌الله استاد شهید مرتضی مطهری (ره) به نام "روز معلم" مزین شده است. بزرگداشت مقام معلم ارزش نهادن، به جایگاه رفیع قلم و دانش است که خدای سبحان به آن سوگند یاد کرده است و ادای احترام به تمام جانهای عزیزی است که چون شمع میسوزند تا چراغ حقیقت را برافروزند و محفل عاشقان علم و فناوری و مدرسه دلدادگان طریقت الی الله را روشنایی بخشند.

این پیام اضافه می‌کند: معلمی که به تعبیر حضرت امام راحل(ره) شغل انبیا است، رسالتی بزرگ و الهی به شمار می رود؛ که بر دوش اساتید حوزه های علمیه، دانشگاه ها و آموزش و پرورش است. زیرا همچنان که پروردگار متعال، آفریننده و پرورش دهنده عالمیان است. معلمان نیز علم و دانش را به شاگردان یاد داده و زمینه لازم را برای رسیدن به قله های کمال و معنویت فراهم می آورند .

این پیام می‌افزاید: امید است که معلمان عزیز در مسیر هدایت و سعادت موفق و پیروز باشند و آحاد جامعه اسلامی خصوصاً مسئولان امر قدردان تلاشهای این باغبان های بوستان علم و معرفت باشند.

این پیام اضافه می‌کند: قطعا در این میان نشستن بر کرسی استادی در همه مراکز تعلیم و تربیت با وجود وظایف مشترک و اختصاصی هر یک از این مراکز، توفیقی مضاعف بوده که شأنیتی ویژه و خاص دارد و البته وظایف سنگین‌تری را هم به دنبال خواهد داشت. 

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی می‌افزاید: اینجانب با عرض گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر راه تعلیم وتربیت، فرا رسیدن روز معلم و استاد را به همه ی فرهیختگان این عرصه تبریک می گویم. سلامت، سعادت و توفیق آنان را در مسیر تربیت و پرورش سرمایه های انسانی از خداوند متعال خواستارم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.