به گزارش خبرگزاری مهر، در پیام آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی به مناسبت ۱۲ اردیبهشت ماه گرامیداشت روز معلم به فعالان و جهادگران جبهه علم و دانش آمده است: «نامگذاری سالروز شهادت متفکر و اندیشمند بزرگ استاد شهید مرتضی مطهری (ره) به‌نام روز بزرگداشت مقام معلم، فرصت ارزشمندی است تا ضمن تبیین منزلت و جایگاه رفیع علم و دانش، از زحمات معلمان فرهیخته کشور «این تلاش‌گران فرهیخته، متعهد و اندیشمند عرصه اعتلای فرهنگ و اندیشه میهن عزیزمان» تقدیر کرد.

مجاهدت‌های ایثارگرانه معلمان بزرگ در ساحت مقدس مدرسه و دانشگاه و حوزه‌های علمیه همواره در اذهان و نیز در جریده تاریخ ماندگار است و همچون گذشته بالندگی و تعالی ایران اسلامی و تحقق شعار سال ۹۹ یعنی جهش تولید با تلاش فرهیختگان و جهادگران جبهه علم و دانش میسر است.

شهید مرتضی مطهری الگویی نمونه برای جامعه بزرگ معلمان و اساتید مدارس و مراکز علمی ایران اسلامی است و نامگذاری این روز به نام معلم، یادآوری بر تلاش و مجاهدت معلمان در عرصه علم و تربیت کشور عزیزمان ایران است.

اعتلای فرهنگ و اندیشه کشور در گرو تلاش هدفمند معلمان و اساتیدی است که در ترویج دانش و بینش همانند استاد شهید اهتمام می‌ورزند و از همین روست که نام و جایگاه والای معلم در فرهنگ ما همواره با قداست و احترام همراه بوده است.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.