سیامک بهاروند روز سه شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: در راستای مبارزه با ویروس کرونا و جلوگیری از شیوع این بیماری در کشور دستگاه کنترلر، تب سنج و ضدعفونی کننده هوشمند توسط پژوهشگران مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد ساخته شد.

وی بیان کرد: این دستگاه که توسط «پریسا کلیایی» عضو هیات علمی گروه مکانیک واحد خرم آباد و با همکاری «فرید باقر پور» و «حماد بهرامی» ساخته شده قابلیت ضد عفونی کردن دست‌ها و البسه را به همراه تب سنجی به صورت کاملاً هوشمند و اتوماتیک را داراست.

رییس دانشگاه آزاد واحد خرم‌آباد اضافه کرد: این دستگاه از سیستم تب سنج هوشمند و نازل‌های پاششی با فشار ۴۰ بار تشکیل شده است که پس از قرار گیری شخص مقابل دستگاه تب شخص بدون دخالت دست توسط دستگاه مشخص می‌شود و چنانچه تب شخص از ۳۷ و نیم درجه بالاتر باشد دستگاه به صورت کاملاً هوشمند شروع به اخطار می‌کند.

بهاروند با بیان اینکه پس از تب سنجی، شخص می‌تواند با استفاده از دستگاه پاشش اتوماتیک که در جلوی گیت نصب شده است دست‌های خود را با ژل ضد عفونی کننده ویروس زدایی کند، ادامه داد: شخص پس از آن وارد گیت شده و مدار پاششی دستگاه توسط چشمی تعبیه شده شروع به کار کرده و به مدت ۶ ثانیه به صورت مه پاشی قطرات با قطر پنج میکرون را به صورت شبنم بروی سطح لباس می پاشد.

وی تاکید کرد: در همین راستا ۲ دستگاه باکس ضدعفونی کننده به کمک اشعه UV-C با حجم ۱۰ لیتر و دستگاه تابش اشعه فرابنفش برای ضدعفونی کردن سطوح طراحی و ساخته شده است.

بهاروند گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان هیچ محدودیت مالی برای اساتید و دانشجویان و افراد علاقمند به همکاری با دانشگاه دانشگاه در قالب مراکز رشد ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.