سید موسی خادمی روز سه‌شنبه در نشست ویدئو کنفرانس ستاد انتخابات کشور به ریاست وزیر کشور اظهار داشت: لرستان یکی از استان های موفق در برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی بود که منتخبین مردم در همان دور اول مشخص و راهی مجلس شدند.

وی افزود: هماهنگی بیشتر دستگاه های اجرایی در انتخابات ریاست جمهوری که در سال آینده برگزار می شود، مهم و ضروری است.

وی بیان کرد: انتخابات ریاست جمهوری از رخدادهای مهم سیاسی کشور است که در سال آینده برگزار خواهد شد و وزارت کشور با تأکید بر هماهنگی دستگاه های اجرایی در این راستا، پیگیر فراهم کردن شرایط و زمینه برگزاری انتخابات سالم می‌باشد.

به گزارش ایرنا مردم لرستان در انتخابات مجلس یازدهم مشارکت کم نظیری داشتند به نحوی که میزان حضور مردمی در این رویداد سیاسی برای برخی حوزه های انتخابیه همچون پلدختر تا ۷۷ درصد ثبت شده است.

ازمجموع ۹ نماینده مجلس یازدهم لرستان محمدرضا مبلغی؛ فاطمه مقصودی؛ حسین گودرزی و یحیی ابراهیمی به عنوان چهار نماینده جدید، مرتضی محمودوند و مهرداد ویس کرمی ۲ منتخب تازه نفس خرم آباد و عباس گودرزی؛ سید حمیدرضا کاظمی و محمدخدابخشی نماینده های کنونی ( مجلس دهم) به مجلس یازدهم راه پیدا کردند.

 آمار واجدین شرایط رای دادن در استان یک میلیون و ۴۸۰ هزار و ۶۴۴ نفر اعلام  شد که از این تعداد ۷۴۱هزار و ۹۸۶ نفر مرد و ۷۳۸ هزار و ۶۵۸ نفر دیگر زن بودند و ۶۸ هزار رای اولی لرستان بهار سیاست را تجربه کردند.

لرستان با هفت حوزه انتخابیه ۹ نماینده در خانه ملت دارد و بر اساس سرشماری سال ۹۵ جمعیت لرستان  یک میلیون و ۷۶۰ هزار و ۶۴۹ نفر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.