به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی لرستان، محمود ثمینی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان در پیامی به دبیرخانه دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی استان نوشت:  افزایش آگاهی مردم یکی از نتایج توسعه فرهنگی در یک جامعه بوده و این امر باعث منطقی‌تر شدن مطالبات می شود.

در این پیام آمده است: افراد می توانند با افزایش بصیرت و آگاهی در زمان‌های حساس درست و بهتر تصمیم بگیرند و با این توسعه فرهنگی نفوذ دشمنان به حداقل می رسد.

این پیام می افزاید: از آنجایی که توسعه جوامع بشری، بدون فرهنگ  انجام نمی‌پذیرد و فرهنگ هم بدون کتابخوانی امکان‌پذیر نیست، از ابزارهای رشد تعالی یک جامعه گسترش فرهنگ کتاب و کتاب خوانی بوده و بهترین راه کمال و رشد فرهنگی و علمی، مطالعه مفید است. هرگاه کتب مفید به سهولت در دسترس مردم یک جامعه باشد، خود به خود میزان علاقه و انس مردم به مطالعه افزایش پیدا کرده و در نتیجه توسعه و رشد فرهنگی با سرعت بیشتری درآن جامعه شکل می گیرد.

در ادامه آمده است: یکی از بهترین ابزارهای سوق دادن افراد به مطالعه، برگزاری برنامه ها و جشنواره های مرتبط با کتاب و کتابخوانی بوده، که در این میان چند سال است به همت نهاد کتابخانه های عمومی کشور «جشنواره کتابخوانی رضوی» به صورت گسترده برگزار می گردد، این جشنواره که پیوند عمیقی با معرفی زندگی و سیره ائمه معصومین (ع)  به ویژه امام رضا(ع) دارد، مصداق بارز فعالیت فرهنگی اثرگذار در کشور است.

این پیام اضافه می کند: در حالی دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در بخش های مختلف و مختص به همه گروه های سنی در بستر فضای مجازی آغاز گردیده است که کشور عزیزمان در شرایط خاص مقابله با کرونا ویروس بوده و همانطور که مستحضرید بهترین راه قطع زنجیره انتقال این بیماری در خانه ماندن است و از بهترین راه های پرکردن این اوقات فراغت ناخواسته، شرکت در این گونه برنامه ها می باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.