به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین  استان چهارمحال وبختیاری  به نقل از روابط عمومی استانداری ، جعفر مردانی در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی این استان افزود: انسان برای زندگی سالم و بانشاط نیازمند امنیت و سلامت است و هر زمان یکی از این دو مولفه به مخاطره افتد ارزش و جایگاه آن بیش از پیش نمایان می‌شود.

وی ادامه داد: در حوزه سلامت نیز دستگاه‌ها و نهادهای مختلفی مسئولیت حفظ بهداشت جامعه را بر عهده دارند و نباید تمامی مطالبات را بر دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت معطوف کرد.

مردانی تصریح کرد: در حوزه بهداشت و سلامت تنها دانشگاه علوم پزشکی ۲۵ درصد این مسئولیت را عهده‌دار است و ۷۵ درصد آن به دیگر دستگاه‌ها مربوط می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین با تاکید بر مشارکت‌دهی مردم در حوزه سلامت، اظهار داشت: تحقق آرمان‌های نظام سلامت بدون مشارکت مردم امکانپذیر نیست که در همین خصوص نیازمند فرهنگسازی، آگاه‌سازی و حساس‌سازی عمومی هستیم.

مردانی در ادامه روند اجرای سند جامع سلامت استان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: اهدافی که برای دستگاه‌های اجرایی در نظر گرفته شده در مدت یکسال گذشته به طور کامل محقق شده است.

وی خاطرنشان کرد: البته این سند همچنان دارای نقاط ضعفی است که باید از سوی دستگاه‌ها و مجریان شناسایی و برطرف شود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1326236
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.