نورمحمد فردی  روز دوشنبه در نشست کارگروه تخصصی اجتماعی، سلامت، زنان و خانواده استان  البرز افزود: این اقدام با هدف توسعه پایدار و با هدف هم افزایی، توانمندی جوامع محلی ، الگو سازی در جوامع پایدار و جلوگیری از مهاجرت ها با همکاری دانشگاه علوم پزشکی البرز صورت می گیرد.

وی ادامه داد:  طرح روستای سالم از جمله برنامه های مهم دولت در واگذاری امور به مردم و جلب مشارکت آنها در زمینه طرح های بهداشتی و فرهنگی است  که در گام نخست در هریک از شهرستان های استان البرز یک روستا معرفی می شود.

فردی گفت: از آنجاییکه در هر کاری دولت به تنهایی نمی تواند همه امور را انجام دهد باید از همه ظرفیت ها برای رسیدن به جامعه هدف اهتمام لازم را داشته باشیم.  
وی در ادامه هدف از تدوین  سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده را شناخت اولویت بندی مسائل و مشکلات جامعه زنان عنوان کرد و افزود: تمام فرمانداری ها ، دستگاه های اجرایی مکلف هستند تا در رفع چالش های اشاره شده دراین سند تلاش داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز اظهار داشت: ۵۰ درصد جمعیت جامعه زنان هستند باید به اقتضای همین درصد حضور  بانوان در فعالیت اجتماعی، مدنی ، سیاسی فراهم شود که دولت تدبیر و امید در این زمینه توجه ویژه ای به واگذاری مدیریت در بخش های سیاسی، اجتماعی و مدنی زنان دارد.
۴۸.۵ درصد از جمعیت حدود سه میلیون نفری البرز را زنان تشکیل می دهند.

دراستان البرز ۲۷۷ روستا در ۶ شهرستان وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.