پس از گذشت تنها چند روز از اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند اجتماعی، تمامی مراکز خرید در لرستان فعالیت دوباره خود را آغاز کرده و مردم بدون رعایت دستورالعمل های بهداشتی اقدام به خرید می‌کنند.

کافیست عصر یک روز در خیابان‌های شهر خرم‌آباد قدم بزنی تا بازگشت به زندگی عادی را مشاهده کنید، بازگشتی که اگر فاصله گذاری هوشمند اجتماعی رعایت نشود قطعاً شاهد افزایش شیوع ویروس کرونا خواهیم بود.

انگار که مردم دیگر خطر ابتلا به کرونا را جدی نمی‌گیرند و با ارتباط نزدیک با یکدیگر و حتی دست دادن و گاهی روبوسی، گویی به درستی کرونا را شکست داده‌اند!

در خرم‌آباد و دیگر شهرها خبری از رعایت فاصله گذاری هوشمند اجتماعی نیست، همچنین اصناف کم خطر و پرخطر باهم به فعالیت دوباره خود اقدام کرده‌اند.

تب تند خرید دستکش و ماسک در لرستان فروکش کرده و باتوجه به اشباع بازار، دیگر ازدحام جمعیت برای خرید این محصولات مشاهده نمی‌شود.

مردم به جبران عقب ماندگی در بازار اسفندماه این بار در اردیبهشت ماه اقدام به خرید بهاره خود کرده‌اند.

برخی اصناف بیان می کنند که چاره‌ای جز آغاز به کار مجدد نداشته و برای امرار و معاش خانواده مجبور به فعالیت شده‌اند.

گویی حضور طولانی مدت کرونا باعث شده تا مردم مانند گذشته دیگر این ویروس منحوس را جدی نگیرند و به سرعت شعار در خانه می‌مانیم رنگ ببازد.

یکی از خریداران البسه در فروشگاه می‌گوید: خسته شدیم آنقدر در خانه ماندیم، هیچ‌یک از اقوام ما به کرونا مبتلا نشده و باخنده ادامه می‌دهد انگار اصلا کرونایی وجود ندارد و ماهم باید اقدام به خرید کنیم.

این بصیرت مردم کافیست تا برای ریشه کن کردن ویروس کرونا مدت ها زمان لازم باشد، زمانی که ممکن است تا فرا رسیدن آن بسیاری از داشته‌هایمان را از دست بدهیم. 

تا زمان دستیابی به داروی مناسب برای پیشگیری از ویروس کرونا، فاصله گذاری هوشمند اجتماعی از راهکارهای مناسب برای کنترل و کاهش انتقال ویروس کرونا در جامعه می‌باشد.

ویروس کرونا موسوم به "کووید ۱۹"  اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

براساس آخرین آمار تاکنون ۸۷ هزار و ۲۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده , تعداد جان باختگان کرونا در کشور به پنج هزارو ۴۸۱ نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش ها تاکنون ۶۴ هزار و ۸۴۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.