بختیار رازانی روز پنجشنبه با اعلام این خبر افزود: طرح احداث کارخانه تولید کاغذ از سنگ شهرک صنعتی الیگودرز، توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) از اواخر سال ۹۷ آغاز شده است.

وی اظهار داشت: ایمیدرو به عنوان زیرمجموعه توسعه ای وزارت صنعت، معدن و تجارت، کارخانه تولید کاغذ از سنگ را با برآورد پنج میلیون یورو و رقمی معادل ۱۷۰ میلیارد ریال آغاز کرده که سهم ریالی آن تامین شده و اعتبار ارزی آن درحال پیگیری است.

وی افزود: با بهره‌برداری از کارخانه تولید کاغذ از سنگ در شهرک صنعتی الیگودرز، زمینه اشتغال ۶۵ نفر به صورت مستقیم و ۲۰۰ فرصت شغلی غیرمستقیم در بخش بهره‌برداری از معادن، تامین مواد اولیه و انتقال آن به کارخانه ایجاد می شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی لرستان تصریح کرد: در حال حاضر سه هزار متر مربع سوله کارخانه تولید کاغذ از سنگ نصب شد، احداث ساختمان اداری با یکهزار متر مربع مساحت به زودی آغاز می شود و پیش بینی نهایی  برای بهره برداری از سازه طرح تا پایان سالجاری است.

رازانی گفت: با اعلام پیمانکار و همزمان با احداث سازه‌ها، نصب تجهیزات و ماشین‌آلات فنی نیز در دست اقدام است که این مهم در تسریع فرایند بهره‌برداری نقش بسزایی خواهد داشت چراکه  کارخانه تولید کاغذ از سنگ شهرک صنعتی الیگودرز، قابلیت افزایش تولید از ۱۰ هزار تن تا ۳۰ هزار تن را دارد.

شهرک صنعتی الیگودرز در مساحتی بالغ بر ۸۶ هکتار در جاده قدیم الیگودرز – ازنا واقع شده است.

یکهزار و ۳۲۴ پروانه بهره برداری صنعتی توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان صادر شده که ۹۶ درصد آن صنایع کوچک هستند و از  مجموع ۲۵ ناحیه وشهرک صنعتی استان ۱۷ واحد فعال می باشند و قابلیت استقرار صنایع را دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.