ایرج موفق روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: توسعه صادرات و کشف بازارهای جدید بویژه در کشور عراق بطور جدی در دستور کار قرار گرفته تا با ارسال هرچه بیشتر کالا و خدمات شاهد بهبودی اوضاع تولید و اقتصاد در استان باشیم.

وی ارزش صادرات از اصفهان به کشورهای دیگر در سال گذشته را ۲ میلیارد و ۶۴۰ میلیون دلار برآورد کردو گفت: اصفهان از این حیث در بین دیگر استان‌ها در رتبه پنجم قرار گرفت و بر برنامه‌ریزی و هماهنگی بیشتر می‌توان به رتبه‌های بالاتر دست یافت.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت اصفهان اضافه کرد: پیشرفت در صادرات و ارتقا در صدور کالا و خدمات به کشورهای خارجی از جمله راهکارهای تحقق شعار جهش تولید به شمار می‌رود و سبب رونق فعالیت واحدهای صنعتی و تولیدی در بخش‌های مختلف می‌شود.

وی بهبود کیفیت ساخت کالا و ارایه خدمات را لازمه نفوذ بیشتر در بازارهای خارجی دانست و اظهارداشت: کیفی‌سازی باید بطور جدی رعایت شود تا بتوانیم استفاده از کالای ایرانی را در دیگر کشورها تبلیغ کنیم.

وی بها دادن به شرکت‌های دانش بنیان و مجموعه‌های مبتنی بر دانش روز را از دیگر راهکارهای ارتقای سطح تولید و اشتغال‌زایی برشمرد و گفت: اینگونه واحدها بخوبی می‌توانند با استفاده از فناورهای نوین در مسیر جهش تولید پیشگام و موثر واقع شوند و این سازمان نیز از آنان حمایت خواهد کرد.

رییس سازمان صمت اصفهان تسهیل در ارایه انواع مجوزهای قانونی به تولیدکنندگان و شرکت‌ها را ضروری خواند و ادامه داد: سال گذشته سعی شد در  کمترین زمان ممکن اعطای مجوز و پروانه‌ها انجام شود و این روند در سال جاری هم تداوم خواهد یافت.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.