به گزارش خبرنگار ایرنا، شریف خسروی روز دوشنبه در جلسه شورای اداری در سالن همایش الغدیر که با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: اگر مردم رعایت نکنند و دوباره در خیابان ها و مراسمات شادی و عزاداری حضور پیدا کنند، بیماری دوباره اوج خواهد گرفت.

وی با تاکید بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی در محیط های اداری و انجام گندزدایی و ضدعفونی این محیط ها برای سلامت مراجعین و کارکنان، افزود: باید سعی کنید کارهای مردم را بگونه ای نجام دهید که شاهد حداقل مراجعات اداری باشیم.

خسروی با قدردانی از زحمات تمامی دستگاه های اجرایی و همراهی خوب مردم در طول شیوع ویروس کرونا در شهرستان، عنوان کرد: تمامی اقدامات شایسته ای که در کنترل ویروس در شهرستان صورت گرفت از جمله جلوگیری از ورود خودروهای غیربومی، تعطیلی بازار،جلوگیری از ورود مردم به آرامستان ها، جلوگیری از برگزاری مراسمات شادی و عزاداری و جلوگیری از ورود مردم به مناطق گردشگری و سمپاشی و ضدعفونی مرتب مناطق شهری و روستایی، حاصل همکاری تمامی دستگاه های اجرایی، نظامی، انتظامی، بسیج، بخشداران، شهرداران و همراهی ستودنی دستگاه قضای شهرستان بود. 

وی همچنین گفت: علیرغم اینکه یکسال از بحران سیل می گذرد اما بخشی از کارها مانده و راهداری استان متاسفانه توجهی به بازسازی آسیب های ناشی از سیل ندارد، پل چم گرگعلی منطقه قلایی هنوز بازسازی نشده و مردم این منطقه با مشکل مواجه هستند.

خسروی در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر ارسال برنامه کاری یکساله مدیران دستگاه ها، گفت: مدیران بخشنامه ای در سیستم اداری ما جایی نخواهند داشت.

وی با اشاره به ارسال گزارش عملکرد ماهانه مدیران قبل از پایان ماه، گفت: باید مصوبات ستاد صیانت از حقوق شهروندی را جدی بگیرید، تسهیل فضای کسب و کار برای ما یک اصل است، در شهرستان همه منابع موجود است بنابراین شایسته نیست که کارآفرینان در دریافت مجوزها بی مهری ببینند، باید تلاش کنید وضعیت شهرستان بهتر شود و فضای کسب و کار و اشتغال و تولید رونق بگیرد. 

جلوی دست اندازی به منابع طبیعی و حریم راه ها و رودخانه ها گرفته شود

رییس دادگستری سلسله نیز در این جلسه با بیان اینکه ادارات راهداری، منابع طبیعی، محیط زیست و میراث فرهنگی باید جلوی تصرفات را در حوزه های مربوط به خود بگیرند، اظهار داشت: باید در این مسیر پیشگیری را مقدم بدانند و تا جایی که امکان دارد حوزه های خود را کنترل کرده و اجازه دست اندازی به حریم راه ها، حریم و بستر رودخانه ها، منابع طبیعی و میراث فرهنگی را ندهند.

فریدون رواد با اشاره به همراهی و فرهنگ بالای مردم، عنوان کرد: یقینا مردم اگر خوب توجیه شوند، همراهی خوبی از خود به نمایش خواهند گذاشت، متاسفانه ادارات مربوطه در هر حوزه ای که پرونده تشکیل داده و حکم هم صادر شده به دلایل نامعلوم از اجرای حکم سرباز زده اند که منطقی نیست. 

وی با اشاره به رعایت حقوق شهروندی و حقوق عامه به عنوان یکی از مهمترین موارد مورد تاکید مقام معظم رهبری و مسوولان دستگاه قضایی، ادامه داد: اجرا کردن حقوق شهروندی و رعایت حقوق عامه باعث اعتماد مردم به نظام اسلامی و کارگزاران آن می شود.

رواد با تاکید بر ارائه خدمات اداری شایسته به مراجعین، افزود: باید حقوق عامه و شهروندی را در ارتباط با مراجعین رعایت کنیم و با حفظ کرامت و شان آنها، خدمت بی منت ارائه دهیم.

رییس دادگستری سلسله با اشاره به شعار سال، گفت: مسائل اقتصادی یکی از اولویت های کشور محسوب می شود و اجرایی کردن آن میسر نمی شود مگر در سایه حمایت از سرمایه گذاران و کارآفرینان، باید از آنها حمایت کنیم و شرایط را به گونه ای فراهم کنیم که کارگاه های نیمه تعطیل نیز بتوانند مجددا وارد چرخه تولید شوند.

وی با تاکید بر اینکه شرایط اقتصادی و افزایش پرونده های قضایی رابطه مستقیمی با یکدیگر دارند، گفت: بیکاری زمینه افزایش جرم شده و پرونده های قضایی را بیشتر می کند و لذا باید تا جایی که می توانیم شرایط را برای کارآفرینان تسهیل کنیم تا شاهد بهبود شرایط اقتصادی و کاهش پرونده های قضایی نیز باشیم. 

رواد همچنین با قدردانی از خدمات شایسته شهردار الشتر در بهبود فضا و مبلمان شهری، ادامه داد: فعالیت های صورت گرفته در حوزه عمران شهری قابل قدردانی است اما برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه خرگوشناب ممنوع شده و باید مجوزهای برداشت کوهی صادر شود و لذا این برداشت نیاز به مجوزهایی دارد که لازم است دستگاه های مربوطه همراهی لازم را داشته باشند و در کارهای مربوطه تسریع نمایند چرا که حق شهروندان داشتن شهری زیبا و با مبلمان مناسب است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.