اسماعیل بایبوردی روز شنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری آران‌وبیدگل افزود: راه‌اندازی واحدهای تحقیق و توسعه روستایی، می‌توانند نقش بسیار مهمی در استقامت کارآفرینی، کسب و کارهای نوین و درآمد پایدار در روستاها داشته باشد.

وی تاکید کرد: نیازمند تدوین سند توسعه مهارت در برنامه‌های توسعه‌ روستایی هستیم تا فرآیند توسعه و اشتغال‌زایی در این شهرستان شتاب بیشتری بگیرد.

فرماندار آران‌وبیدگل با اشاره به نقش تشکل‌ها و سازمان‌‏های مردم‏ نهاد در تقویت اقتصاد روستاها و شهرها بیان کرد: راه‎اندازی انجمن تحقیق و توسعه در این شهرستان می‎تواند فرآیند تقویت کارآفرینی، اشتغال‎زایی، کسب و کارهای نوین و زمینه‎سازی برای مهاجرت معکوس را شتاب ببخشد.

وی به قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی اشاره کرد و یادآور شد: بر اساس ماده یک این قانون، در راستای تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به صندوق توسعه ملی اجازه داده شد معادل ریالی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار برای پرداخت تسهیلات به اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی در روستاها و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت از سوی بانک‌های عامل هزینه کند.

بایبوردی با تاکید بر لزوم تلاش همگانی برای تحقق شعار سال در راستای تقویت تولید و اشتغال در آران‌وبیدگل اضافه کرد: انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی این شهرستان نسبت به شناسایی ظرفیت‌های کسب و کار اقدام کنند و اطلاعات شغل‌های دارای بازار کار و درآمدزایی مناسب را در اختیار متقاضیان قرار دهند.

وی همچنین به نقش دانش‌آموختگان دانشگاهی در توسعه آران‌وبیدگل اشاره کرد و خواستار بهبود فضای کسب و کار و مدیریت کاهش بیکاری در بین این قشر شد.

فرماندار آران‌وبیدگل در ادامه جذب سهمیه اعتبارات اشتغال فراگیر این شهرستان در سال‌جاری را بیش از ۸۸ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: جذب سهمیه اعتبارات اشتغال پایدار روستایی امسال تا کنون افزون بر ۱۱۱ میلیارد ریال بوده است.

وی معرفی سهمیه اعتبارات مشاغل خانگی شهرستان آران‌وبیدگل را نیز ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و یادآور شد: نزدیک به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از این مبلغ جذب شد.

شهرستان ۱۰۳ هزاری آران‌وبیدگل با برخورداری از ۱۱ روستا در فاصله نزدیک به ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.