به گزارش ایرنا از همان زمانی که ویروس کرونا در ایران نمایان شد کادر پزشکی و درمانی کشور در پی راه حلی مناسب برای کنترل و بلکه نابودی این ویروس بودند.
هر گروه آزمایشگاهی و هر تیم جهادی  و هر جلسه ای ایده ای نو طراحی می کرد اما هیچ کدام چندان جوابگو نبود تا اینکه استارت طرح فاصله گذاری اجتماعی زده شد که اجرای این طرح تاکنون نشان داده که یکی از بهترین اقدامات اساسی برای مبارزه با کرونا  بوده است.
اگرچه در برخی شهرها به دلیل موقعیت مکانی و سایر شرایط امکان قرنطینه وجود داشت اما به هر دلیل امکان قرنطینه مرکز شیوع این ویروس در کشورمان مهیا نشد و بهترین راه حل اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی بود. 
در واقع حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی باعث می‌شود موقعیت‌های کمتری پدید بیاید که ویروس فرصت داشته باشد از فردی به فرد دیگر سرایت کند.
بسیاری از پزشکان معتقدند کرونا بسیاری از افراد را مبتلا به خود  کرده اما بدون هیچ علایمی خوب شده اند اما افراد ضعیف را روانه بیمارستانها می کند و در طرح فاصله گذاری اجتماعی می خواهند از افراد ضعیف جامعه محافظت کرده باشند و انها را از خطرات این ویروس مصون بدارند.

در شهرستان الیگودرز برای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی ضمن اینکه مردم در خانه های خود ماندند به گفته رییس پلیس راهور الیگودرز ضمن نظارت دقیق بر اجرای طرح و جلوگیری از حضور مردم در پارک های و مکان های تفریحی ۴۰ خودرو تنها در روز اول اجرای طرح روانه پارکینگها شدند.
دادگستری شهرستان نیز در  این میان حامی سلامت مردم شد و رییس دادگستری الیگودرز در همان ابتدا برخورد قاطع با متخلفان را به مردم گوشزد کرد.
فرماندار الیگودرز نیز گفت: اگر چه اجرای طرح فاصله اجتماعی کمی دیر شروع شد اما تاثیرش  نسبت به سایر طرح ها و موارد مشابه پیشنهادی بی نظیر بود.
حمید کشکولی اظهار داشت:کووید ۱۹ با  اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی خلع سلاح  شده و اکنون آمار مبتلایان و فوت شدگان ناشی از این بیماری در شهرستان کاهش چشمگیری داشته است.
در شهرستان الیگودرز علاوه بر مردم و مسوولین گروه های جهادی و طلاب بسیجی  نیز دو شادوش همدیگر و با همدلی در اجرای طرح یاریگر کادر درمان شدند.
اجرای طرح در روستاها نیز موفقیت آمیز بود و همه مبادی ورودی روستاها بشدت کنترل شد و البته مردم نیز در روستاها به فکر سلامت خود تابع مقررات وضع شده بودند.
در حوزه زندگی عشایری نیز می توان گفت که اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی با دستورات موکد دادستان الیگودرز مبنی بر منع کوچ عشایر  تا ۱۵ اردیبهشت کارساز بود.
معاون فرماندار الیگودرز نیز گفت: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با تعامل مردم و مسئولان تا رسیدن به نتیجه مطلوب در این شهرستان ادامه دارد.

 علی اصغر صفری راد در نشست اعضای ستاد مدیریت بیماری کرونا افزود: فعالیت کسب و کارهای دارای ریسک کم،  همچنین عادی شدن فعالیت های دستگاه های اجرایی با رعایت پروتکل های تعین شده و نحوه مدیریت بحران موجود، در دستور کار است.

 وی اظهار داشت: در شرایط فعلی اصل بر ادامه روند فاصله‌گذاری اجتماعی است که هدف از این کار کمک به قطع زنجیره انتقال ویروس با کاهش تماس و نبود برگزاری اجتماعات است.

 صفری راد با تأکید بر نقش مهم روابط عمومی ادارات در تبیین اهمیت اجرای طرح فاصله گذاری، ضمن لزوم خدمت رسانی دستگاه های اجرایی و حمایتی به مردم خواستار رعایت نکات طرح مهم فاصله گذاری هوشمند در این مراکز شد.
 شهرستان الیگودرز وسیع ترین شهرستان لرستان و با همکاری مردم در مقابله با ویروس کرونا نسبت به سایر شهرستانها موفق بوده است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.