دکتر ایمان زارعی روز دوشنبه افزود: نیاز روزانه مراکز درمانی هرمزگان به طور متوسط بین ۲۳۰تا ۲۵۰واحد خون است که از شهروندان با همه گروه های خونی خواستاریم با رعایت کامل موازین بهداشتی خروج از منزل، به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.
وی بیان داشت: تمامی موازین و دستورالعمل های بهداشتی در مراکز انتقال خون هرمزگان اعمال می شود وترس از کرونا نباید اهدای خون مستمر را کاهش دهد.
مدیرکل انتقال خون هرمزگان اظهارداشت: برای جلوگیری از تجمع سایت نوبت دهی اینترنتی توسط داوطلبان به آدرس nobatdehi.ibto.ir در دسترس می باشد تا بدون مراجعه حضوری نسبت به نوبت گیری اهدای خون اقدام نمایند.
زارعی یادآور شد: همچنین برای تسهیل در تردد از داوطلبان اهدای خون ساعت پذیرش در مرکز انتقال خون بندرعباس از ۷:۳۰ صبح تا ۲۱:۳۰شب دایر و مرکز انتقال خون در بندرلنگه، میناب وقشم نیز همواره آماده حضور داوطلبان شهروندان هستند.
وی گفت: اهدای یک واحد خون می تواند به زندگی سه انسان زندگی ببخشد و امید است هرمزگانی ها در این شرایط بیماران را فراموش نکنند. 
بیشترین مصرف خون در هرمزگان مربوط به سه هزار و ۵۰۰ بیمارخاص و بیماران سخت درمان، عمل‌های جراحی و مصدومان تصادف‌های جاده ای است.
هرمزگان از نظر مبتلایان به بیماری تالاسمی در رتبه دوم کشور قرار دارد و یک هزار و ۵۰۰ بیمار تالاسمی دارد که سه برابر متوسط کشور است
بیماران دیالیزی و بیماران دارای اختلال انعقاد خون نیز از دریافت کنندگان دائمی فرآورده‌های خونی هستند که هرمزگان دارای ۴۰۰ بیمار دیالیزی و ۱۶۰ بیمار دارای اختلال انعقادی است.
شیوع ویروس کرونا برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.
کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز یکشنبه اعلام کرد: تاکنون ۷۱هزار و ۶۸۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۱۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۴۴۷۴ نفر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.