علیرضا نخعی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: طولانی‌ترین تعطیلات در طول تاریخ آموزش و پرورش را تجربه می‌کنیم شرایط کاملآ غیرمترقبه می‌باشد.

وی گفت: نزدیک به ۲ماه مدارس تعطیل است اما در کنار سلامت دانش‌آموزان تعلیم و تربیت هم مهم بوده که براساس برنامه‌ریزی آموزش ها ادامه دارد.

وی افزود: بخشی از آموزش‌ها از طریق صداوسیما به دانش‌آموزان انجام شد و همچنان هم ادامه دارد اما بخشی از آموزش‌ها توسط استان‌ها و متناسب با گروه‌های هدف انجام شد که بصورت مکاتبه‌ای و الکترونیکی درحال انجام است.

وی ادامه داد: توجه به مناطقی که امکان ارتباط به وسیله اینترنت نیست در دستور کار است اما گروه‌های مامور سرکشی و بازدید می‌کنند.

نخعی بیان کرد: ۸۰ درصد مدارس استان از قبل در شبکه‌های ارتباطی و پیام رسان های مختلف باهم در ارتباط بودند، معلمان از راه دور آموزش ها را ادامه می‌دادند، منتظر هیچ دستورالعمل نبوده و این مهم جای تقدیر است.

وی اضافه کرد: عدم امکان رصد دقیق فرآیند آموزش مهمترین خلا موجود می‌باشد که شبکه ارتباطی ایمن و اختصاصی در دستور کار قرار گرفت که در این راستا شبکه شاد آغاز بکار کرد و یک هفته از آغاز به کار آن گذشته است.

وی اظهار داشت: نیمی از دانش‌آموزان لرستانی در شبکه شاد حضور دارند و در هفته آینده با بالاترین حد ممکن می‌رسد همچنین ۸۰ درصد مدارس که در پیام‌رسان حضور داشتند در زیرمجموعه شبکه شاد قرار خواهند گرفت که تنها ۲۰ درصد باقی می‌ماند که برنامه‌هایی برای این قشر درنظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: مدیران در این شبکه بصورت مداوم می‌توانند دانش‌آموزان را رصد کنند و آموزش‌ها در ساعات مشخصی آغاز می‌شود.

نخعی بیان کرد: استقرار این شبکه یک اتفاق مهم در آموزش و پرورش می‌باشد و ضرر تعطیلات ناخواسته را برطرف می‌کند و در آینده می‌توانیم در اوقات تعطیل تابستان برنامه‌ریزی کنیم.

وی ادامه داد: تهدید کرونا فرصتی برای تحول نظام آموزشی ایجاد کرد اما آموزش حضوری در اولویت قرار دارد.

وی افزود: مشکلاتی در راستای سرعت و پهنای باند وجود دارد اما پشتوانه این برنامه ها از لحاظ فنی و سرویس های متناسب پشتیبان آن هستند در لرستان مناطقی که ضریب نفوذ اینترنت پایین است شناسایی شده و برای برطرف کردن مشکلات در تلاش هستیم.

نخعی گفت: باید سال تحصیلی جدید را با تلاش بسیار با جبران مافات انجام دهیم.

وی بیان کرد: ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ۱۶۸ پروژه در لرستان نیاز است که از این تعداد ۵۰ پروژه با ۱۱۵ میلیارد تومان اعتبار ملی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.