محمدکریم خورشیدوند روز شنبه به رسانه ها اعلام کرد: این قرارگاه در بحث کرونا در چهار حوزه فعال شده و نخستین گامی که برداشته شد، ایجاد مرکز آموزش بود که با رصد، پیگیری و پژوهش سعی کردیم شتابزده عمل نکنیم و کاری که بر روی زمین مانده را انجام دهیم به گونه ای که کمترین هدر رفت انرژی نیروهایمان را در پی داشته باشد.

وی افزود: در بین گروههای جهادی چیزی به اسم آموزش در کل کشور وجود ندارد یا اگر موجود است آن قدر کم است که به چشم نمی آید.
وی اظهار داشت:با توجه به اهمیت جایگاه مدافعان سلامت از دید مقام معظم رهبری این عملیات یک عملیات بیوتروریسم و بیولوژیک است و ماموریت جدید ما نیازمند آموزش جدید است.

خورشیدوند گفت: مرکز آموزش قرارگاه مردمی امام خامنه ای متشکل از حدود ۲۵ کلاس و یک سالن صد نفره یک فضای کامل است سعی کردیم این کار تا حد امکان به دور از تجمع صورت گیرد و چون فرمانده این میدان دانشگاه علوم پزشکی است با مراجعه به علوم پزشکی مجوز گرفته و از اساتید آنها در این راستا استفاده شد تا خود تربیتی و دیگر تربیتی انجام گیرد.

وی افزود: آموزش در ۲بخش آشنایی با ویروس کروناو راه های پیشگیری و جلوگیری از این بیماری و همچنین میزان ترکیب مفید موادضد عفونی کننده برای استفاده در فضاهای باز و بسته انجام شد.

وی گفت: با همکاری اعضای فعال قرارگاه که یکی از آنها تولیدی مواد شوینده داشت با تغییر کاربری این تولیدی و همکاری که با قرارگاه داشتند و با رایزنی با مسئولین شرکت آسیا دارو ایرانیان که در بحث تولید مواد شوینده فعالیت می‌کرد اکنون در بحث تولیددمواد ضدعفونی کننده فعال شده است این تولید هم برای خود قرارگاه هم برای دیگر بخش‌هایی که نیازمند مواد ضدعفونی کننده هستند استفاده می شود.

خورشیدوند تجهیز و کمک به دیگر گروههای جهادی را از دیگر اولویت های این قرارگاه برشمرد و ادامه داد: تشکیل حداقل ۱۰ گروه جهادی پیاده، آفرود، موتوری و ماشین آلات حوزه شهری و در حوزه روستایی محلات را ضدعفونی کردند.

وی بیان کرد: علاوه بر این در بحث توزیع بسته های غذایی و بهداشتی در قالب طرح مومنانه ورود پیدا کردیم و در این راستا ۳۱۳ پک غذایی شامل مرغ، برنج، ماکارانی، روغن، رب و ۳۱۳ پک بهداشتی شامل اسکاج، دستمال کاغذی، ژل دست و تمیز کننده سطوح دستمال کاغذی توزیع شده است.

وی ادامه داد: در نیمه شعبان کاروان نشاط جشن نیمه شعبان رادر راستای خدمت مومنانه با ارائه مولودی ‌خانی، نظافت معابر و ماشین آلات و تب سنجی و تقسیم و توزیع مواد غذایی و بهداشتی انجام دادند.
مسول قرارگاه مردمی امام خامنه ای خرم اباد گفت: در بحث کمک مومنانه پیگیر طرح "اطعام مهدوی" هستیم با همکاری کمیته امداد و خیرین برای نیازمندان از اول ماه مبارک رمضان تا پایان ماه مبارک هر شب افطار ۲ هزار غذای گرم با رعایت پروتکل بهداشتی و نظارت مرکز بهداشت تهیه و توزیع کنیم.

وی افزود: قرارگاه امام خامنه ای فعالیتهای زیادی انجام دادند و همین سبب شد گروه های جهادی را حمایت می کنیم، عملیات پاکسازی در مناطق مختلف روستایی و شهری به صورت پلاک به پلاک در سطح منطقه کوی فلسطین، علی آباد، اسدآبادی ، پاچنار، ۶۰ متری، ملک شیرآباد ، کمالوند، مهدی آباد ؛حسن آباد و معابر اصلی انجام شده است.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.