علی آشتاب روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این تسهیلات توسط بانک های توسعه تعاون و رفاه کارگران پرداخت و با استفاده ازآن ۶۶۷ فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه سهمیه سال ۹۹ تاکنون مشخص نشده ادامه داد: مشاغل خانگی زودبازده بوده و با توجه به سهولت دسترسی و بازار کاری که در دسترس دارند موجب توسعه کسب و کار می شوند بنابراین متقاضیان این مشاغل، به طور معمول موفق هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان همچنین گفت: ۳۱ طرح تعاونی فعال استان دچار مشکلاتی شده‌اند که به منظور رفع این معضل، پرداخت تسهیلات مورد نیاز آنها مصوب و تامین شده است.

آشتاب افزود: بررسی واحدهای مشکل دار و رفع طرح های اشتغال روستایی از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد و مبلغ ۷۴ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در این خصوص مصوب شد.

وی با اشاره به پیگیری روزانه مشکلات تعاونی ها و حضور نمایندگان بانک ها در جلسات ویدئو کنفرانس اظهار داشت:‌ طی ۲ روز گذشته مسائل و مشکلات ۳۱ طرح معرفی شده به بانک توسعه تعاون با مبلغ ۷۴ میلیارد تومان و اشتغال فعال ۴۴۲ نفر بررسی  و مصوب شد بانک توسعه تعاون در سریع ترین بازه زمانی نسبت به عقد قرارداد و پرداخت این تسهیلات اقدام نماید.

آشتاب اظهار داشت:‌ سال گذشته ۹۴ طرح تعاونی در زمینه های مختلف با ۱۱۷ فرصت شغلی و یک هزار و ۱۷۷ نفر عضو در استان تشکیل و در این مدت ۲۳ هزار نفر ساعت دوره های آموزشی مهارتی برای تعاونگران استان برگزار شده است.

آشتاب گفت:‌ این تعداد تعاونی، سرمایه بیش از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان دارند و بیشترین آنها در خرم آباد، بروجرد و الیگودرز  و با محوریت حوزه های کشاورزی و صنعت ثبت شده است.

وی ادامه داد:‌ تعاونی‌ها به ویژه واحدهای تولیدی وخدماتی با استفاده از تجمیع سرمایه‌های اندک، حمایت و تسهیلات دولتی، فرآیند تولید و توسعه اقتصاد را شتاب می دهند و تاحدودی مشکل اشتغال را برطرف می کنند.

تعاونی‎های فعال لرستان ۲ هزار و ۸۳۶ واحد و از این تعداد ۴۷۸ تعاونی مربوط به بانوان است، حدود ۲۸ هزار نفر در تعاونی های استان مشغول به کار هستند و مشخصات ۱۲۵ هزار کارگر بیمه شده استان نیز ثبت شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.