محمدرضا آذرخش روز چهارشنبه به رسانه ها اعلام کرد: در فاز نخست ۵۰۰ هزار ماسک تولید شده،  مرحله دوم نیز با تولید و دوخت ۵۰۰ هزار ماسک با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی درخرم‌آباد آغاز شد و با همکاری نیروهای جهادی و قرارگاه امام رضا به‌صورت رایگان در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه کار برش ماسک‌ها در مرکز استان انجام می‌شود و به نسبت ظرفیت و استعداد شهرستان‌ها برای دوخت ارسال می‌شوند افزود: ماسک‌ها بعد از دوخت، به مرکز استان برگردانده  با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی استان، بعد از ضدعفونی، بسته‌بندی‌شده و با هماهنگی آموزش فنی و حرفه‌ای، گروه‌های جهادی و فرمانداران شهرستان‌ها، به‌صورت رایگان بین مردم توزیع می‌شوند.

آذرخش نیروهای تولید کننده ماسک‌ها را ۵۰ نفر از مدیران آموزشگاه‌های آزاد عنوان کرد و افزود: بخش خصوصی قسمت اعظم نیروها را تشکیل می‌دهد و قرار است تعدادی نیروی جدید هم اضافه شوند که ضمن آموزش در حین کار، به این کادر اضافه می‌شوند.

وی عنوان کرد: بیش از ۳۰۰ آموزشگاه آزاد در سطح استان فعال است که در مواقع ضروری بازوان توانمند فنی و حرفه‌ای هستند و از آغاز شیوع کرونا هر آموزشگاه به ‌نوبه‌ خود قدم‌های قابل قبولی را برداشته است.

وی با بیان اینکه آموزشگاه‌های آزاد مشکلات زیادی از جمله استیجاری بودن مکان فعالیت خود را دارند، ادامه داد: در بحث کرونا بسیاری از این کارگاه هابه‌صورت خودجوش پای کار آمدند به‌طوری‌که برخی از آن‌ها مواد اولیه‌ی دوخت ماسک را هم خود خریداری کرده بودند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان با اشاره به اینکه اولین فعالیت آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در شهر الشتر بود تصریح کرد: تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار ماسک تولید شده تا در اختیار مردم قرار گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.