س‍یدموسی خادمی روز دوشنبه در  جلسه ویدئو کنفرانس ستاد اقتصاد مقاومتی استان به تدوین برنامه های جدید توسعه استان و اشتغال با رویکرد جهش تولید افزود: لیست پروژه های مرتبط با جهش تولید توسط دستگاه های مختلف به استانداری ارائه شده و پس از بررسی های نهایی طی روزهای آینده برای تصویب نهایی به تهران ارسال خواهد شد.

وی اظهار داشت: در رابطه با اشتغال، برنامه ای طراحی شده است که بر اساس آن از محل منابع مختلف دولتی، بخش خصوصی و سرمایه گذاری بانکی در بخش‌های کشاورزی، اقتصاد و صنعت، مشاغلی ایجاد خواهد شد که پیش نویس آن آماده شده و کلیات آن  پس از تصویب نهایی در سطح استان اجرایی خواهد شد.

وی در خصوص اولویت‌های حوزه اقتصادی در سال جهش تولید گفت: ارتقا ظرفیت کارخانه ها و واحدهای تولیدی که در حال حاضر کمتر از ظرفیت واقعی تولید دارند،  فعال کردن واحدهای راکدی که به دلایلی چون سوءمدیریت و یا مشکلات مالی غیر فعال شده و تکمیل طرح های نیمه تمام با بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی سه اولویت امسال است.

استاندار لرستان در خصوص پروژه های عمرانی نیز گفت: در سال جاری آن دسته از پروژه هایی که معطوف به تولید بوده و یا به تولید کمک می کنند در اولویت قرار خواهند گرفت.

خادمی اضافه کرد: در رابطه با توسعه استان، مقایسه و رقابت با سایر استانها یک هدف پویا داریم بدین معنی که دیگر استانها در حال پیشروی هستند و نقطه هدف همواره جابجا می شود بنابراین لازم است با تلاش چند برابری مدیران این کار را انجام داد.

وی وظیفه‌ دولت را ایجاد فرصت، زمینه سازی و تسهیل گری عنوان کرد و گفت: دولت با استفاده از منابع ملی  و بخش خصوصی، جذب سرمایه گذار و ایجاد حس امیدواری نسبت به ساخت و ساز کارخانه ها و ایجاد زمینه اشتغال تلاش می کند که در این راستا نیازمند همکاری مردم با سرمایه گذاران و انجام کار فرهنگی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.