به گزارش خبرنگار مهر، شیرزاد نجفی امروز یکشنبه در حاشیه بازدید از زیستگاه‌های کنترل دام‌های عشایر کوچ رو، گفت: عشایر کوچ رو تحت هیچ شرایطی تا قبل از ۱۵ اردیبهشت ماه نمی‌توانند به مراتع استان ورود کنند.

وی با اشاره به اینکه ورود دامداران و عشایر کوچ رو به مراتع استان تا قبل از ۱۵ اردیبهشت ماه ممنوع است، افزود: عشایر استان‌های همجوار از قبیل کرمانشاه، همدان، اصفهان و چهارمحال بختیاری حق ورود به مراتع استان را نداشته و در صورت مشاهده طبق مقررات علاوه بر جریمه‌های سنگین، نسبت به کوچ آنها نیز اقدام می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان، عنوان کرد: به منظور کنترل و جلوگیری زود هنگام دام‌ها به مراتع استان، تعداد ۸ اکیپ ثابت در شهرستان‌های خرم آباد، پلدختر، دورود، الیگودرز و دلفان مستقر شده تا در صورت مشاهده و سرپیچی از دستورات، با عشایر کوچ رو برخوردهای لازم را انجام دهند.

نجفی با بیان اینکه ۱۱ اکیپ سیار دیگر نیز کار کنترل و نظارت را انجام می‌دهند، تصریح کرد: هدف از رعایت کوچ عشایر، حفظ و احیا مراتع، کاهش روان آب‌ها، نفوذ پذیری خاک مراتع، اجرایی شدن عملیات احیایی و اصلاحی مراتع مانند فرصت برای زاد آوری گیاهان، جلوگیری از افت تولید مرتع، جلوگیری از افزایش گونه‌های مهاجم و… است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.