امیر ثقلینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اکوسیستم شکننده و وضعیت خاص مراتع شهرستان بروجرد به عنوان رویش گاه انواع گیاهان دارویی برای حفظ و حراست از گونه های مختلف برداشت غیر مجاز گیاهان دارویی ممنوع می باشد.

وی با اشاره اینکه صدها نوع انواع گیاه دارویی و خوارکی در مراتع شهرستان بروجرد می روید اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و حضور مردم منطقه در مراتع برای برداشت گیاهان دارویی و خوراکی در فصل بهار و احتمال مبتلا شدن، برداشت و فروش گیاهان دارویی و خوارکی در شهرستان بروجرد ممنوع است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد گفت: یگان حفاظت از منابع طبیعی شهرستان بروجرد به صورت دائم در حال گشت زنی در مراتع می باشد و در صورت مشاهده برداشت غیر مجاز گیاهان دارویی و خوراکی با افراد متخلف برخورد قانونی خواهد کرد. 

ثقلینی افزود: روستاییان برای حفظ منابع طبیعی و مراتع شهرستان بروجرد که ذی نفع آن در ابتدا روستاییان هستند درخواست کرد هرگونه تخریب و تصرف و برداشت غیر مجاز از منابع طبیعی و مراتع را سریعا به اداره منابع طبیعی بروجرد با شماره تلفن ۴۲۵۳۴۰۷۳ اطلاع رسانی کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا شهرستان بروجرد دارای ۹۶ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی از نوع مرتع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.