حجت بیرانوند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال نرخ خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی  ۲ هزار و ۵۰۰، دوروم ۲ هزار و ۶۰۰ و کلزا چهار هزار و ۶۶۰ تومان تعیین شده و کار خرید گندم از خرداد ماه آغاز می شود.

وی ادامه داد: خرید تضمینی گندم در سال ۹۹ از طریق سامانه الکترونیکی سیفا انجام می شود و همچنین کشاورزانی که مشخصات آنها در سامانه پهنه بندی و مدیریت دادههای کشاورزی ثبت شده می توانند محصول خود را تضمینی  به فروش برسانند بنابراین  کشاورزان باید مشخصات خود و سقف محصول قابل تحویل در سامانه پهنه بندی را بررسی کرده و در صورت وجود هر گونه مغایرت؛ اقدامات اصلاحی را از طریق مراکز خدمات کشاورزی منطقه سکونت پیگیری نمایند.

وی بیان کرد: مراکز خرید حق دریافت هیچگونه وجهی از کشاورزان در زمان تحویل محصول نخواهند داشت و مراتب باید به شماره تلفن ادارات غله شهرستان و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گزارش شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: ۲۹۸ هزار و ۲۴۱ تن گندم مازاد کشاورزان استان پارسال به صورت تضمینی خریداری و مجموع ۵۰۰ میلیارد و ۱۲۸ میلیون تومان مطالبات این قشر به طور کامل  تاشهریوزماه تسویه شده است.

بیرانوند افزود: این میزان از طریق  ۴۰ مرکز و در قالب ۶۴ هزار و ۲۶۱ محموله از ۲۷ هزار و ۴۷۲ کشاورز خریداری شده که بیشترین میزان خرید گندم به ترتیب مربوط به ازنا  کوهدشت  و دلفان بود.

وی اضافه کرد: نرخ خرید گندم معمولی در سال ۹۸ به ازای هر کیلوگرم یکهزار و ۷۰۰ تومان و گندم دوروم نیز یکهزار و ۷۷۰ تومان بود در حالیکه این قیمت‌ها سال ۹۷ به ترتیب یکهزار و ۳۰۰ و یکهزار و ۳۷۰ تومان بود.

حدود ۲۵۰ هزار هکتار از مجموع ۸۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی لرستان زیر کشت گندم است.

همچنین بیش از ۱۱۶هزار هکتار اراضی جو دیم با برداشت تقریبی ۱۴۰ هزار تن و حدود پنجهزار هکتار زمین کلزا با برداشت ۶ هزار تن در لرستان وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.