ایران در حوزه رونق تولید همواره موفق بوده و در اوج تحریم‌ها به ویژه شرایط کرونا، رونق تولید اتفاق افتاد و حتی اگر ۶ ماه دیگر هم به دلیل شرایط کرونا مرزهای ایران بسته شود، پایه های بخش تولید داخلی آنقدر قوی است که می‌تواند تامین کننده تمام نیازهای کشور باشد.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی  ضریب امنیت تامین کالا و نیازمندیها در داخل کشور آنقدر بالا است که کمتر کشور پیشرفته ای از این شرایط برخوردار است.

آنچه جهش تولید را باعث می‌شود، تقویت صنایع بزرگ وکوچک است و ایران تاکنون در حوزه پوشاک، صنایع غذایی، ساختمان سازی، ملزومات پروژه‌های عمرانی بزرگ و همچنین تولیدات کشاورزی به دستاوردها و خودکفایی قابل توجهی دست یافته در حالی که در حوزه صنایع بزرگی مانند خودروسازی چندان موفق نبوده است.

با این حال کرونا ثابت کرد توان داخلی ایران به قدری بالاست که علاوه بر تحریم و شرایط کرونا می تواند مدتها از تولیدات داخلی بهره لازم را ببرد.

جهش تولید در گرو رفع اشکالات ساختاری اقتصاد

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت بروجرد نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: زمانی که رهبر معظم انقلاب سال را با یک هدف مشخص نامگذاری می‌کنند باید مولفه‌های لازم برای تحقق آن هدف پیش بینی شود.

حمید آزاد بخت ادامه داد: حمایت از تولید خرد، راه تحقق جهش تولید است و  امروز آنچه رهبر معظم انقلاب انتظار دارند با حرکت جهادی در حمایت از صنایع خرد و بنگاه‌های اقتصادی کوچک قابل تحقق خواهد بود.

وی ادامه داد: جهش تولید در صنایع بزرگ زمان بر و پرهزینه است اما اگر بنگاه‌های اقتصادی کوچک و صنوف تولیدی حمایت شوند، جهش تولید در آنها به سرعت اتفاق می افتد.

حمایت از تولید کنندگان جهش تولید را رقم خواهد زد

 امام جمعه بروجرد گفت: ضروری است که برای جهش تولید، از تولیدکننده حمایت مادی و معنوی لازم صورت گیرد و آنها نیز محصولاتی تولید کنند که از کیفیت لازم برخوردار بوده مورد نیاز مردم باشد. 
 حجت الاسلام سید علی حسینی با اشاره به شعار سال اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران امسال را سال جهش تولید نامگذاری کردند و همه باید با تلاش برای تحقق شعار سال گام بردارند.
وی افزود: باید توجه داشت که تحقق شعار سال با بنر و سخنرانی محقق نمی شود بلکه تحقق این شعار با مدیریت جهادی امکان پذیر است.
 وی با تاکید بر حمایت مسوولان و دولت از تولید کنندگان تصریح کرد: باید نظارت جدی بر ورود کالا از مقادیر قانونی صورت بگیرد و از قاچاق کالا به صورت جدی جلوگیری شود.

جهش تولید در گرو تقویت ظرفیت های داخلی است

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد بیان کرد: قطعا با تقویت تولید داخلی می توان مانع از فشارهای بیرونی به اقتصاد کشور شویم و علاوه بر این سبب خواهد شد، تا تحریم ها بی اثر شود.

عبدالعظیم گیوه کی اضافه کرد: احیای واحدهای راکد و نیمه فعال گامی مهم در راستای جهش تولید است.
معاون برنامه ریزی فرمانداری بروجرد گفت: واردات و صادرات کشور باید کارشناسی شده باشد و از ورود و خروج کالا بی ضابطه جلوگیری و قوانین واردات و صادرات به درستی اجرا شود،

احمد گودرزیان افزود : تا زمانی که در دو بخش واردات و صادرات برنامه ریزی درستی نداشته باشیم، نمی توانیم به جهش تولید دست یابیم.

وی اظهار داشت:  لازم است برای جهش تولید، دولت با پرداخت وام های کم بهره از تولیدکنندگان حمایت و مانع واردات بی رویه برخی از کالا در کشور است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.