علیرضا نخعی روز پنجشنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش با هدف بستر سازی برای ادامه فرایند آموزش و جلوگیری از تعطیلی اجباری کلاس و مدرسه  با ایجاد شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) زمینه عدالت آموزشی و ادامه فرایند یاد دهی و یادگیری را فراهم نموده است.
وی بیان کرد: وزارت محترم آموزش و پرورش با توجه به پدیده نو ظهوری که  دنیا را درگیر کرده است، با بهره گیری از افراد متخصص و آگاه در حوزه  I T و بهره گیری از پیام رسان های داخلی شبکه جدیدی را به عنوان شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد ) ایجاد نموده تا در کنار فعالیتهای ارزشمندی که تاکنون بصورت خودجوش استانی و شهرستانی و در مدارس بصورت پراکنده بوده جلوگیری شود و این برنامه ها بصورت هدفمند و هماهنگ اجرا شود.
نخعی افزود: هدف از ایجاد شبکه شاد ارایه آموزش حقیقی در شکل جدید می باشد، یعنی مانند شرایط عادی که دانش آموز و معلم در کلاس درس حضور داشتند و در ساعات خاص و مشخص درس آغاز می شد دراین شبکه برنامه های آموزشی و پرورشی  روند خود بر اساس برنامه مدرسه  را ادامه خواهد داد ودر این طرح همه برنامه های آموزشی در فضای مجازی برگزار می شود روش آموزش همان روش یاد دهی یادگیری در طول سال تحصیلی بدون حضورفیزیکی دانش آموزانی است.
وی اضافه کرد: در این طرح به همه ساحت های تربیتی توجه شده است، برنامه های آموزشی، برنامه های فرهنگی تربیتی، برنامه های  پژوهشی و برنامه های حوزه تربیت بدنی و سلامت قابلیت اجرا دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان ضمن بیان اهمیت کارادامه داد: این برنامه با همت همکاران محترم در وزارت آموزش و پرورش و با همکاری مسوولان در ادارات کل، اداره شهرستان و مناطق و مدیران محترم مدارس، اولیا و دانش آموزان می تواند جایگزین مناسب و مطلوبی برای کلاس درس و تا حدودی جبران کننده تعطیلی های ایجاد شده باشد.
نخعی در خصوص اهداف طرح گفت: یکی از اهداف مهم طرح عدالت آموزشی است ،زیرا فرصت های یادگیری نسبتا یکسانی در اختیار همه دانش آموزان در سطح کشور قرار میگیرد ، البته باید  بستر مناسب برای این کار فراهم گردد.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در ادامه اظهار داشت: شاید با اجرای این طرح در بخش آموزش از راه دور زمینه توسعه آموزش و افزایش کیفیت  فراهم گردد حتی اجرای این طرح برای دانش آموزان بازمانده از تحصیل و کودکان کار ارزشمند و اثر گذار است.

به گفته وی شبکه شاد شبکه ای هماهنگ است و قابلیت نظارت دارد، همه مدیران می توانند بر اجرای فرایند آموزش نظارت داشته باشند ، این یکی از نقاط قوت طرح است در این طرح می توان حتی به داخل کلاس رفت و حضور غیاب دانش آموزان را رصد کرد.

وی ادامه داد: شبکه شاد می تواند نظم و انضباط را به خانواده برگرداند زیرا دانش آموزان در ساعت مقرر در کلاس حضور یافته و آماده بهره مندی از فرایند آموزش خواهند شد و در فروردین ماه سال جاری با بستر سازی مناسب همه مدارس زمینه بازگشایی کلاس درس را فراهم خواهند کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.