ویروس کرونا موجب تعطیلی نهادهای آموزشی و دانشـگاهی، بسیاری از برنامه دینی و مذهبی، تعطیلی صنعت گردشگری و حتی مسدود شدن ورودی شهرهای و استانهای بسیاری شده است.        این میهمان ناخوانده آنقدر پیش رفته که حتی آیین‌های عزا و پنجشنبه آخر سال و نمازهای یومیه در مساجد و نمازجمعه را تعطیل کرد.
 اقتصاد کشور را تا حدودی تحت تاثیر قرار داده و کسبه و بازاریان را تا مرز ورشکستگی پیش برده است.
ویروس کرونا غریبه دیر آشنا تا جایی پیش رفت که با برهم زدن بازار عرضه و تقاضای مواد ضد کرونا دست دلالان و واسطه ها را باز گذاشت تا یک شبه ره چندساله را طی کند و با جان و سلامتی مردم بازی کنند.
وقتی می بینی جمعیت کثیری از پزشکان و کادر بهداشتی درمان حتی نیروهای نگهبان و خدمات  شبانه روز در تلاش برای درمان و مراقبت از بیماران کرونایی هستند به ایرانی بودن خود افتخار می کنیم.
اینها همان پزشکانی هستند که تا دیروز برای عدم نصب دستگاه کارت خوان متهم می شدند و امروز جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و حتی هفته ها از دیدن خانواده محروم بوده و جشن بهبودی بیماران کرونایی را برگزار می کنند.
بخشش بازاریان بروجرد
وقتی بازاریان بروجرد و دیگر شهرهای کشور به دلیل تاثیرات منفی بازار از کرونا  اجاره اسفندماه مستاجران خود را می بخشند انسانیت را  به معنی واقعی کلمه فریاد می زنند.
وقتی می شنوی صاحبان بازار بزرگ امین در خیابان شهدا و جعفری بروجرد با بیش از ۷۰ واحد تجاری، به دلیل شرایط خاص و رکود بازار، اجاره یک ماه را به مستاجران خود بخشید، بر حال خوش
این مردان بزرگ غبطه می خوری و  عمل خداپسندانه آنها را اجر می نهیم.
وقتی می بینی که کرونا چگونه  اخلاص و انسانیت انسانها را محک می زند به خود و ایرانی بودن افتخار می کنی که تولید کنندگان ما در سه شیفت کاری به تولید انواع مواد ضدعفونی کننده می پردازند.
دولتمردان نهایت رفاه مردم را در نظر گرفتند و بسیاری اقدامات را برای نخستین بار انجام دادند.
توزیع ۱۰۰ گیگ اینترنت، آموزش مجازی دانش آموزان، تاخیر در پرداخت قبوض خدماتی، تاخیر در تمدید بیمه نامه ها و دفترچه های بیمه، همه اقداماتی است که تاکنون در کشور  رخ نداده اما به دلیل شرایط موجود امروز ایثار، فداکاری و جانفشانی به اوج خود رسیده است.
این همه رشادت ما را به یاد شعر سهراب سپهری می اندازد که چشمها را باید شست جور دیگر باید دید یا بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند.
کرونا اگر چه در نظر همه ما اژدهایی است که باید گردنش شکسته و کمرش خم شود اما با همه بی مهریهایش و همه خانه نشینی که به دنبال داشته بسیاری از دلها را به هم نزدیک نموده  است.
کرونا صحنه هایی از هشت سال دفاع مقدس را در ذهنها تداعی کرده که برغم بارش گلوله مردم همه در کنار هم بودند و با جهاد سازندگی در جبهه و پشت جبهه در تلاش  بودند تا دشمن را شکست دهند.
امروز  همان نسل دیروز که تربیت کنندگان نسل امروز هستند در زمینه های مختلف در جبهه مقابله با کرونا ایستاده اند و خودجوش و مردمی به شستشوی معابر، خیابانها، ادارات و نهادها و کوچه پس کوچه می پردازند.
برخی ماشینها را در سطح خیابان ضدعفونی می کنند و برخی ماسک رایگان توزیع می کنند، این جماعت تربیت شدگان مکتب ابااعبدالله حسین(ع) هستند.
پرستاری که پا در اتاق ایزوله بیمار کرونایی می گذارد با علم بر اینکه احتمال درگیرشدنش با این بیماری فراوان است، امروز با رزمنده ای که برای بازگشایی معبر پا روی مین می گذاشت چه فرقی دارد
آری امروز ایثار و جوانمردی ایران ر رنگ و لباس دیگری خود نمایی می کند و آن حمایت از محرومان و اقشار مختلف جامعه در برابر کرونا است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.