به گزارش ایرنا،سلطانعلی ولیزاده روز چهارشنبه در جشنواره نخستین واژه آب در خوی بر ضرورت نهادینه کردن مصرف صحیح آب از مقاطع پایه و دانش‌آموزی تاکید کرد و افزود: نقش دانش‌آموزان در رعایت الگوی مصرف آب بسیار حائز اهمیت است.
وی اضافه کرد: محدودیت منابع آب در دهه های آینده چالش های جدی را برای این مایع حیاتی به همراه خواهد داشت و کودکان باید به عنوان همیاران آب، فرهنگ صرفه جویی را به خانواده ها ببرند.
به گزارش ایرنا، برگزاری مسابقات، نمایش، دکلمه خوانی، سرود و قرائت شعر توسط دانش آموزان با محوریت آب از جمله برنامه های این جشنواره بود و حامیان آب انتخاب و به رسم یادبود هدایایی به آنان اهدا شد .
به گزارش ایرنا، جشنواره نخستین واژه «آب» با هدف آشنایی دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی همزمان با یادگیری اولین کلمه «آب»، با مفاهیم و نقش و اهمیت آب در زندگی و همچنین با محدودیت‌های جدی آب آشنا شده و با روش‌های مصرف بهینه آب نیز آشنا ‌شوند .
در این جشنواره مفاهیم آموزش داده شده از طریق معلمان و مدیران علاوه بر دانش‌آموزان به خانواده‌ها نیز انتقال داده شده و فرهنگ صحیح آب نهادینه می‌شود.یکی دیگر از اهداف این جشنواره افزایش روحیه مشارکت‌پذیری و رابطه کودکان با اولیاء و معلمان عزیز با مجموعه آب و فاضلاب و برجسته کردن نقش آنها اهمیت بسزایی در حفظ منابع آب و مصرف صحیح آن خواهد داشت.
7133/2093**خبرنگار: سعید فرجی**منتشر کننده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.