دکتر امین حسنوند روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: براساس مصوبات قرارگاه دارو و تجهیزات پزشکی استان کارخانه الکل ویسیان روزانه سه هزار لیتر الکل طبی بسته بندی شده در اختیار دانشگاه علوم پزشکی و سه هزار لیتر الکل طبی باید جهت واحدهای صنعتی توزیع کند.

وی اظهار داشت: الکل در روزهای زوج شهرستانهای خرم آباد، الشتر ، نورآباد، کوهدشت، رومشکان، پلدختر و درروزهای فرد درشهرستانهای خرم آباد، بروجرد، دورود و ازنا، الیگودرز و اشترینان توزیع می شود.

وی افزود: کمیته ای متشکل از نمایندگان غذا و دارو استان ، صمت و استانداری تشکیل و در محل غذا و دارو استان به منظور هماهنگی توزیع مستقر می شود و تمام شکایات ها به همین کمیته ارجاع داده شود.

حسنوند ادامه داد: براساس مصوبات قرارگاه دارو و تجهیزات پزشکی استان  روزانه تولیدات شرکت الکل سازی ویسیان به صورت کلی در داروخانه های استان که زیر نظر معاونت غذا و دارو و انجمن داروسازان مشخص می شود و با صدور لیست و یا حواله  و مقدار آن توزیع می شود واین شرکت حق فروش به سازمان ها و ارگانها را بدون حواله غذا و دارو ندارد.

وی اضافه کرد: نحوه نظارت بر توزیع (الکل ، تجهیزات پزشکی) در داروخانه ها فقط به صورت گشت های مشترک با نماینده ی دانشگاه معاونت غذا و دارو و استانداری انجام می شود و هر گونه بازرسی خارج از گشت مشترک ممنوع می باشد.

به گفته حسنوند نیاز ارگانها و سازمانهای دولتی بعد از تامین نیاز مردم بصورت فله ای از طریق کارخانه نصر در اختیار آنها قرار گیرد و ظرفیت ۶هزار تولید ۴۸ساعته آن شرکت با نظر معاونت غذا و دارو و با صدور حواله توزیع می شود وشرکت الکل نصر حق فروش به سازمانها و ارگانها را بدون حواله غذا و دارو ندارد.

معاون غذا  و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: شرکت الکل سازی ویسیان مواد ضدعفونی ۵۰۰cc  با ظرفیت ۲۵ هزار بطری روزانه در داروخانه های استان بر اساس لیست ارسالی از سوی معاونت غذا و داروی استان به صورت سهمیه یک در بین داروخانه های استان توزیع نماید.

وی افزود:داروخانه های شهرستانهای خرم آباد، الشتر، نورآباد ، کوهدشت ، رومشکان ، پلدختر باید تعداد ۲۵هزار بطری نیم لیتری توسط کارخانه ی ویسیان توزیع کنند وکارخانه ویسیان موظف است فاکتور با نرخ مصوب برای داروخانه صادر کند.

وی با بیان اینکه بازرسی صمت ۲کارشناس جهت نظارت به همراه ۲ نیروی کارشناس از معاونت غذا و دارو در اختیار کارخانه ویسیان قرار دهد ادامه داد: باید هرگونه حواله ی الکل خارج از استان با اجازه ی معاون غذا و دارو با ذکر مقصد انجام گردد.

حسنوند گفت: در این قرارگاه مصوب گردید کلیه واحدهای تولید کننده ی ژل و مواد ضدعفونی کننده (اسپری) پس از تولید محصول میزان تولید را به سازمان صمت و معاونت غذا و دارو با قیمت مصوب اعلام نماید تا از طریق شبکه ی توزیع رسمی اقدام گردد.بدیهی است در صورت عدم ارسال آمار تولید و توزیع از تحویل سهمیه ی بعدی الکل خودداری می گردد.

وی با بیان اینکه هرگونه کشفیات کالاهای سلامت محور (الکل، ماسک، ضدعفونی کننده ها)باید در اختیار دانشگاه قرار گیرد، اضافه کرد: پیرو مصوبه ی شورای تامین استان مقرر شداکیپ مشترک از نمایندگان سازمان صمت، دانشگاه علوم پزشکی و تعزیرات بر نحوه ی تامین و توزیع نظارت خواهدشد.

وی ادامه داد: سینا پخش صبا مسوولیت توزیع شهرستان خرم آباد و الشتر به صورت روزانه و شهرستانهای نورآباد، کوهدشت، دوره، رومشکان، پلدختر، سپیدشت، بیرانشهر، ویسیان، فیروز آباد به صورت یک روز در میان (روزهای زوج) را دارد.

وی گفت: برای داروخانه های خرم آباد و الشتر هر داروخانه ۱۲۰عدد به صورت روزانه توزیع خواهد شدو روزانه چهار هزار و۵۰۰بطری نیم لیتری از شرکت مواد غذایی والکل سازی ویسیان و پنج هزار بطری الکل یک لیتری نصر در اختیار شرکت سینا پخش صبا قرارمی گیرد.

تاکنون ۱۷۶ نفر در استان به کرونا مبتلا شده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.