بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی لرستان، بیشترین آمار مبتلایان و مراجعان به بیمارستان برای انجام تست کرونا متعلق به شهرستان سلسله هستند.

در این شهرستان که آمار بالاتری نسبت به شهرستان های دیگر دارد با وجود اندیشیدن تمهیدات لازم از سوی اعضای شورای تامین جهت کنترل و مبارزه با ویروس کرونا، کماکان شاهد عدم رعایت این تمهیدات از سوی مردم هستیم.

در حالی که دادستان شهرستان برگزاری مراسمات ختم و شادی را ممنوع کرده ، اما در همین چند روز اخیر شاهد برپایی چند مراسم عروسی و ختم بوده ایم که به گواه شرکت کنندگان با حضور افراد بسیاری برگزار شده اند.

در این روزهای حساس پزشکان و مسوولان مردم را به ماندن در خانه به عنوان بهترین راهکار مبارزه با کرونا فرامی خوانند اما متاسفانه عده چشمگیری از مردم شهرستان بنا به دلایل نامعلوم که شاید مهمترین آن، جدی نگرفتن این ویروس ناخوانده است، کماکان در خیابان ها حضور دارند و امورات روزمره خود را همچون روزهای عادی انجام می دهند.

متاسفانه اگر وضعیت در سلسله به همین روش ادامه یابد، می تواند زنگ خطری جدی برای اهالی این شهرستان در ابتلا به ویروس کرونا باشد و در هفته های آتی شاهد مبتلا شدن افراد بیشتری باشیم.

یکی از مهمترین مسائلی که در روزهای گذشته روی داد، مقابله مردم با تجهیز بیمارستان شهرستان برای بستری شدن بیماران کروایی استان بود، امری که در صورت انجام می توانست در شرایط فعلی کمکی در جهت کنترل این بیماری باشد، اکنون بیماران کرونایی شهرستان برای درمان ناچار از مراجعه به بیمارستان های مرکز استان هستند که گویا به علت حجم بالای مراجعات و نبود تخت، پذیرش نمی شوند.

امروز با توجه به بحرانی شدن وضعیت سلسله، نیازمند عزم جدی و همه جانبه مردم و مسوولان هستیم، کمبودماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی مهمترین مشکلاتی است که مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند، در شرایط فعلی از دانشگاه علوم پزشکی لرستان انتظار می رود که برای کنترل این ویروس در شهرستان، به میدان آمده و با فراهم کردن امکانات بهداشتی، شهرستان  را در مهار این ویروس یاری رساند.

نیمی از جمعیت سلسله را مردم روستاهای آن تشکیل می دهند که به دلیل عدم آگاهی و یا دسترسی به اینترنت، نتوانسته اند نکات پیشگیرانه را به خوبی آموزش ببینند و به همین دلیل نیازمند ورود جدی شبکه بهداشت و درمان برای آموزش این قشر به خصوص در مناطق دورافتاده هستیم.

جمعیت عشایری شهرستان نیز حال و روز خوبی ندارند و بنا بر گفته های رییس امور عشایر شهرستان، یکهزار و ۲۶۰ خانوار عشایری شهرستان هنوز نتوانسته اند کمترین امکانات بهداشتی پیشگیرانه ای از سوی شبکه بهداشت و درمان برای مبارزه دریافت کنند.

به نظر می رسد زنگ هشدار در سلسله به صدا درآمده و اگر اقدامات عاجلی در جهت کنترل و پیشگیری ویروس در شهرستان اندیشیده نشود بزودی شاهد اپیدمی شدن آن در کل جمعیت شهرستان خواهیم بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.