به گزارش خبرنگار مهر، محمد کاکاوند روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در رابطه با آخرین وضعیت بیماران کرونایی بروجرد اظهار داشت: در حال حاضر در بروجرد این بیماری در کنترل است و از نظر آزمایش یک نفر مثبت داریم که حالش رو به بهبودی رفته و امروز بدون دستگاه اکسیژن سپری کرده است و همچنین ۱۰ نفر هم بیمار مشکوک به کرونا در بروجرد شناسایی شده است.

وی گفت: در حال حاضر مشکلی که داریم این است که جواب آزمایشات بیماران دیر آماده می‌شود و برای رفع این مساله این نوید را می‌دهیم که آزمایشگاه در مرکز دانشگاهی لرستان افتتاح شود و بتوانیم هفته آینده کیت آزمایشگاهی را در دانشگاه لرستان راه اندازی کنیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: در صدد هستیم با تولید روزانه ۴۰۰۰ هزار عدد ژل ضد عفونی و ۴۰۰۰ هزار ماسک از امروز کمبود ژل ضد عفونی را در سطح شهرستان بروجرد مرتفع کنیم.

کاکاوند با بیان اینکه ژل ضد عفونی با همکاری اداره صنعت و سایر ارگان‌ها به مرحله توزیع می‌رسد، اظهار داشت: ژل ضد عفونی و ماسک بهداشتی از فردا در سطح داروخانه‌های بروجرد توزیع خواهد شد.

وی تصریح کرد: در مرحله توزیع اولویت با بیمارستان‌های بروجرد است و مرحله بعد داروخانه‌ها را پوشش می‌دهیم و داروخانه‌ها نیز با هماهنگی‌های لازم به طور سهیمه بندی اعلام شده و می‌توانند مراجعه کنند و سهمیه روزانه ژل ضدعفونی و ماسک بهداشتی را دریافت کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد ادامه داد: بیشتر نگران عدم رعایت بهداشت فردی هستیم و به همین منظور توصیه کرده ایم تالارها، رستوران‌ها، قلیان سراها و… را تعطیل کنند و فعالیت آنها را ممنوع اعلام کرده ایم و با افراد متخلف برخورد قانونی می‌شود.

کاکاوند تاکید کرد: همچنین تمام نانوایی‌های سطح شهرستان را بررسی کرده ایم که اصول اولیه را رعایت کنند و فردی را جداگانه به عنوان فروشنده به کار بگمارند تا از تماس مستقیم مردم با عوامل نانوایی‌ها جلوگیری شود.

به گفته وی، مردم برای علائم سرماخوردگی به بیمارستان‌ها مراجعه نکنند و در منزل بمانند از خودشان مراقبت کنند فقط در صورت داشتن علائمی چون بدن درد، تب، سرفه خشک و تنگی نفس به دکتر مراجعه کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد افزود: بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ بیمار خاص، سرطانی، دیالیزی، کارتن خواب و… و. در سطح شهرستان داریم که به زودی بسته حفاظتی رایگان بین آنها توزیع خواهد شد.

کاکاوند ادامه داد: با همکاری فرمانداری بروجرد دستور داده ایم در مناطق گردشگری روستایی بروجرد هیچ خانه اجاره‌ای به مسافران اجاره داده نشود.

وی یادآور شد: برای گندزدایی و ضدعفونی کردن خیابان‌ها و معابر شهری بروجرد از امشب با همکاری نیروهای ارتش و شبکه بهداشت و درمان بروجرد هر شب ضدعفونی جهت کنترل ویروس کرونا انجام می‌شود و از همه شهروندان بروجردی تقاضا داریم از منزل خارج نشوند.

به گفته رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد، قرار است با بهبودی کامل بیمار مثبت کرونایی بروجردی جشن ترخیص در بیمارستان آیت اله بروجردی گرفته شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.