به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا نیکبخت شامگاه چهارشنبه در سخنانی با اشاره به اینکه در کل استان ۶۵ مورد مشکوک ابتلای به کرونا داشتیم و از این تعداد فقط تست دو مورد مثبت شده است، اظهار داشت: نمونه‌های موارد مشکوک جدیدی را به تهران فرستاده ایم که در روزهای آینده جواب تست آنها می‌آید.

وضعیت دو بیمار مبتلا در لرستان بهتر است و روبه بهبود می‌روند

وی با بیان اینکه مبتلایان به کرونا یکی در شهر خرم آباد و یکی در شهر بروجرد بوده که هر دو نفر مرد هستند و با کمک پزشکان و پرستاران امروز وضعیتشان بهتر است و روبه بهبود می‌روند، تصریح کرد: از نظر پیشگیری باید بیماری را جدی بگیریم و حساس باشیم، اما برخی بزرگنمایی هم کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه براثر این بیماری بر طبق آمار سازمان بهداشت تنها دو درصد مبتلایان دچار مرگ و میر می‌شوند، افزود: آمار مرگ و میر کرونا از آنفلوانزای اچ وان ان وان بیشتر است.

در همه داروخانه‌های بیمارستان‌ها و مراکز دولتی لرستان الکل و ژل ضدعفونی موجود است

نیکبخت با اشاره به اینکه راه‌های پیشگیری از این بیماری دقیق است اما آسان، یکی از مهم‌ترین راه‌ها شستن دست‌ها با آب و صابون است، ادامه داد: افراد خانواده سعی کنند در خانه بمانند و یک نفر خرید خانه را انجام دهد. آرامش هم مهم است، مردم مسافرت نکنند، جایی نروند و از خانه خود دور نشوند، بهترین مکان در این شرایط خانه است.

وی با بیان اینکه در همه داروخانه‌های بیمارستان‌ها و مراکز دولتی، الکل و ژل ضدعفونی داریم و مردم می‌توانند خرید کنند و وسایل محل زندگی خود را ضدعفونی کنند، تصریح کرد: به جز ماسک که در هر حال وزارت بهداشت نامه‌ای داد و خرید آن را هم به خاطر قیمت و هم برای خرید برای شهرهایی که بیشتر درگیر بیماری هستند، ممنوع کرد؛ مواد ضدعفونی و ژل ها را مرتب خرید می‌کنیم و در داروخانه‌ها قرار می‌دهیم.

در اوایل هفته آینده در ۱۶۵ مرکز بهداشتی درمانی پک بهداشتی توزیع می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه تنها امروز ۳۰ هزار عدد ژل ضدعفونی کننده و مقدار زیادی الکل در داروخانه‌ها توزیع کرده ایم، افزود: در اوایل هفته آینده در ۱۶۵ مرکز بهداشتی درمانی پک بهداشتی را قرار می‌دهیم تا مردم برای خانواده خود با قیمت مصوب و دولتی خریداری کنند.

فردا ۵۰ هزار عدد ماسک ‬در بین کادر درمان توزیع می‌کنیم

نیکبخت با اشاره به اینکه ماسک هم امروز برای کادر درمان تهیه کردیم و فردا ۵۰ هزار عدد ماسک ‬در بین کادر درمان توزیع می‌کنیم، گفت: هم دانشگاه علوم پزشکی و هم تعزیرات حکومتی روی قیمت مواد ضدعفونی و ماسک نظارت دارد، قیمت‌ها مصوب است و اگر کسی شکایتی داشت به دانشگاه علوم پزشکی مراجعه کند.

وی در خصوص این مطلب که افرادی به درب منازل مراجعه کرده و خود را مسئول بررسی بیماری کرونا معرفی می‌کنند نیز گفت: هیچ مجوزی مبنی بر مراجعه به منازل و گرفتن پول از کسی نداریم، اگر به درب منازل‌ها خواستیم مراجعه کنیم حتماً از طریق روابط عمومی دانشگاه، سایت‌های خبری و صدا و سیما خبررسانی می‌کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان یادآور شد: خواهش می‌کنم مردم درب منزل را به روی این افراد ناشناس باز نکنند.

برخی به شایعات دامن می‌زنند، ما از این بابت ناراحتیم و گلایه داریم

نیکبخت در خصوص فرآیند بستری کردن بیماران مشکوک به کرونا نیز با اشاره به اینکه در این خصوص پروتکل وزارت بهداشت به ما ارجاع شده است، اظهار داشت: تا قبل از تشخیص و جواب آزمایش، فرد مشکوک در همه بیمارستان‌ها ممکن است بستری شود، پس از مشخص شدن و مثبت شدن آزمایش فرد در بخشی که کاملاً مجزا و ایزوله است درمان می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات این است که برخی به شایعات دامن می‌زنند، ما از این بابت ناراحتیم و گلایه داریم، تصریح کرد: از سایت‌های خبری و مردم و فرهیختگان و… خواهش می‌کنیم آرامش را به جامعه برگردانند، آرامش افراد می‌تواند در بهبودی بیماران و جلوگیری از آلودگی تسریع کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه دو بخش عفونی و سوختگی بیمارستان شهدای عشایر را خالی کرده ایم و برای بیماران کرونایی مسدود است و هیچ تداخلی با دیگر بخش‌های بیمارستان ندارد، افزود: بخش‌های داخلی و تروما و … سرجای خودشان هستند و بیمارستان‌ها کار خود را انجام می‌دهند.

دو بخش عفونی و سوختگی بیمارستان شهدای عشایر را خالی کرده ایم و برای بیماران کرونایی مسدود است و هیچ تداخلی با دیگر بخش‌های بیمارستان ندارد

نیکبخت با بیان اینکه مردم دقت کنند آرامش را به خانواده‌های خود برگردانند و زندگی بانشاط خود را خراب نکنند، یادآور شد: بیمارستان محل درمان افراد بایستی به امکانات جنبی و تشخیصی و سی تی اسکن مجهز باشد، لذا نمی‌توانستیم بیمارستان غیرمجهز دیگری را به درمان بیماران اختصاص دهیم.

وی افزود: اگر پیشگیری کنیم و از تجمع و مسافرت‌های غیرضروری پرهیز شود و نکات بهداشتی رعایت شود، حتماً شیوع کم می‌شود و بیماری را شکست خواهیم داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.