«کیوان گودرزی راد» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: سه شنبه بازارهای آوه از این رو که اغلب فروشندگان از شهر قم در آن حضور می یابند، با تصمیم ستاد پیشگیری شهرستان ساوه تعطیل اعلام شد.

وی همچنین استقرار یک پزشک در درمانگاه روزانه آوه را از دیگر اقدامات ستاد پیشگیری از کرونا عنوان کرد و افزود: با هماهنگی دانشکده علوم پزشکی، شهروندان می توانند برای امور پیشگیری و درمانی موارد احتمالی ابتلا به ویروس کرونا از خدمات این مرکز بهره مند شوند.

(توضیح اینکه؛‌ آوه یکی از شهرهای تابعه شهرستان ساوه با جمعیت پنج هزار نفر و در 20 کیلومتری جنوب این شهرستان قرار دارد.) 

نماینده فرماندار ساوه در ستاد پیشگیری از بیماری کرونا، قطعی شدن بیمارستان شهید چمران ساوه که زیر نظر سازمان تامین اجتماعی است را به عنوان پایلوت پذیرش و درمان بیماران مبتلا به این ویروس با اخذ موافقت های لازم، از دیگر اقدامات این شهرستان برشمرد.

گودرزی راد اظهار داشت: ممنوعیت تردد اتباع بیگانه مقیم اردوگاه شهید ناصری (واقع در 17 کیلومتری شرق شهر بعد از روستای طراز ناهید با جمعیت پنج هزار نفری از اتباع کشور افغانستان) به درون شهر و حتی خروج از اردوگاه به سمت قم را تصمیم دیگر این ستاد عنوان کرد و افزود: برای نیاز به اقدامات و خدمات ویژه بهداشتی و درمانی در این اردوگاه، بسترهای لازم فراهم شده است تا امور درمانی بدون نیاز به انتقال بیماران به شهر انجام شود.

وی گفت: با هماهنگی تعزیرات حکومتی، معاونت غذا و دارو و بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت ساوه روند نظارت و بازرسی بر داروخانه های شهر به صورت مرتب انجام می شود تا اقلامی چون ماسک و ژل شست و شو بدون مشکل در دسترس شهروندان قرار گیرد و در همین رابطه نیز قرار است تمهیداتی از سوی استان برای کاهش قیمت ماسک اتخاذ شود.

گودرزی راد در مورد برگزاری مراسم اعتکاف در ساوه، گفت: با توجه به جنبه معنوی این آیین، تلاش می کنیم برگزاری آن را به حداقل برسانیم  ولی قرار است بررسی هایی برای نحوه برگزاری اعتکاف انجام شود و با اعلام نتیجه آن به ستاد پیشگیری، تصمیم مناسبی در این خصوص اتخاذ شود.

شهرستان ساوه با 300 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری قم قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.