نادر نانبخش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دفترچه‌ها با اعلام دفاتر پیشخوان طرف قرارداد، نمایندگی‌های رسمی و همچنین گزارش‌های ناظران مقیم بیمارستانی و کارشناسان واحدهای دارویی و پاراکلینیک ردیابی و به دلیل همپوشانی با سایر سازمان‌های بیمه‌گر ابطال شده است.

وی اضافه کرد: افرادی که دارای بیمه نامه درمان (اصلی یا تبعی) سازمان تامین اجتماعی هستند، بیمه‌نامه تامین اجتماعی آنان ابقا و بیمه‌نامه سازمان بیمه سلامت ایران این افراد باطل می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی بیان کرد: از این پس بیمه‌شدگان باید نسبت به تعیین تکلیف همپوشانی دفترچه‌های خود اقدام کنند زیرا داشتن دفترچه‌های متعدد تخلف محسوب می‌شود.

نانبخش با اشاره به اینکه سامانه تلفنی ۱۶۶۶ به منظور رعایت حقوق شهروندی در این استان فعال است، گفت: ۱۰ تا ۱۲ تماس طی هر هفته در سامانه این استان ثبت می‌شود و مردم می‌توانند درخواست‌های بیمه‌ای خود را در این سامانه یکپارچه ثبت کنند.

وی افزود: این سامانه یکپارچه راهی برای پاسخگویی بهتر به شهروندان در خصوص مسائل مرتبط با بیمه سلامت بوده و به طور میانگین هفته‌ای ۱۲ تماس برای رسیدگی به این استان متصل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه احترام به حقوق شهروندی از ویژگی‌های یک سازمان پاسخگو است، ادامه داد: رعایت حقوق شهروندی در حوزه سلامت از جمله اهداف راه‌اندازی و فعالیت این سامانه ارتباط مردمی به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: سامانه ۱۶۶۶ در بحث مشتری‌مداری می‌تواند همراه مناسبی برای سازمان بیمه سلامت در جهت پاسخگویی به مردم باشد و مردم می‌توانند به صورت ۲۴ ساعته سوال‌ها و پیشنهادهای خود در خصوص بیمه سلامت را از طریق این سامانه مطرح کنند.

نانبخش گفت: دریافت نظرهای مردمی در حوزه سلامت و شنیدن انتقادهای آنان از طریق این سامانه می‌تواند بخشی از مشکلات را برطرف کند.

بیمه سلامت از دستاوردهای امیدبخش دولت تدبیر و امید بوده که از سال ۱۳۹۳ اجرا شده و در کنار صندوق‌های بیمه تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح حرفی برای گفتن دارد و با اجرای آن آحاد مختلف جامعه و به خصوص نیازمندان از خدمات مناسب بهداشتی و درمانی بهره مند شده‌اند؛ هوشمندسازی مسیر تعالی روزافزون این دستاورد را هموار خواهد کرد.

اداره‌کل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی بیش از ۲ میلیون نفر در این استان بیمه شده دارد که زیرپوشش پنج صندوق این سازمان (صندوق کارکنان دولت، صندوق روستاییان و عشایر و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، صندوق سایر اقشار، صندوق بیمه سلامت همگانی و صندوق بیمه سلامت ایرانیان) می‌باشند.

۹۹۱۸/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.