به  گزارش ایرنا هواشناسی اعلام کرده بارش های مستمر تا ساعت ۳ بامداد امروز چهارشنبه در پلدختر ادامه دارد و این در حالیست که ورودی کشکان رود از آب های بالادست از جمله خرم آباد و نور آباد هر لحظه افزایش می یابد.

 مسوولان پلدختر  به مردم هشدار داده اند ضلع جنوبی و غربی کشکان را ترک کنند و با توجه به پیش بینی عبور ۳۱۲ میلیون متر مکعب سیلاب از کشکان در روز چهارشنبه احتمال انسداد دو پل شهدای دولت و شهدای هفتم تیر بر روی این رودخانه وجود دارد. 

در حال حاضر محله های پر خطر از جمله کوی سازمانی ها در پلدختر تخلیه شده و شهروندان در کمپ های اسکان موقت از جمله مدرسه شهید شکارچی ساماندهی شده اند چراکه بر اساس پیش بینی های آب منطقه ای دبی سیلابی کشکان تا روز چهارشنبه به چهار هزار و ۸۰۰ متر مکعب بر ثانیه    یعنی حدود دو برابر میزان فعلی خواهد رسید.

سیلاب دیواره ساحلی شهر را در برگرفته و همچنان به حجم کشکان در ورودی پلدختر افزوده می شود که با توجه به طغیان این رودخانه در برخی روستاهای معمولات در بالادست کشکان و تداوم بارش های سیل آسا طغیان گسترده دور از انتظار نبوده و تمهیدات لازم برای نجات جان مردم همچنان استمرار دارد.

طی ۳۸ ساعت گذشته میانگین بارش ها در لرستان و پلدختر به ترتیب  ۹۴ و ۶۶ میلیمتر بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.