حسن رضاییان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از روز گذشته در سطح شهر و روستا های شهرستان اطلاع رسانی شده که مردم منازل خود را در مسیر رودخانه ها تخلیه کنند.

وی افزود: اقدامات پیشگیرانه در مقابله با وقوع سیل لحاظ شده و با مشارکت مردم تا کنون اکثر ساکنان بخش غربی شهرهای پلدختر و معمولان و ۹ روستای بخش مرکزی شامل ملاوی،گوه مهدی ،جلگه خلج، مورانی، بابازید، خرسدر، چم مهر، چم گز و چم گرداب خانه های خود را تخلیه و به مناطق امن پناه برده اند.

فرماندار پلدخترگفت: حوزه رودخانه کشکان به ویژه شهرهای معمولان و بخش غربی پلدختر به دلیل تکمیل نشدن دیواره ساحلی، کانون بحران در بارندگی گزارش شده که نفوذ آب درزمان طغیان رودخانه کشکان در این منطقه دور از انتظار نیست.

وی افزود: با توجه به اخطاریه های سازمان هواشناسی و هشدارهای مکرر ستاد مدیریت استان و با آغاز اوج بارش ها از عصر امروز (سه شنبه)  احتمال طغیان رودخانه کشکان می رود، بنابراین  به شهروندان توصیه می شود در فرصت باقی مانده منازل خود را تخلیه و به مکان های امن بروند.

رضاییان یادآورشد: بارش ها از ساعت ۱۱ صبح روز گذشته (دوشنبه) آغاز و تا کنون بیش از ۳۲ میلی متر بارش در شهرستان ثبت شده، تداوم بارندگی ها و شدت گرفتن بارش ها و رواناب های ناشی از آن، وضعیت را سیلابی خواهد کرد که باید ساکنان حاشیه رودخانه ها کار تخلیه به سرعت را انجام دهند.

وی افزود: آدرس اماکن در نظرگرفته شده برای اسکان موقت حاشینه نشینان کشکان  اطلاع رسانی شده که این مکان ها شامل هفت مدرسه در شهر پلدختر و پنج مدرسه در شهر معمولان است.

فرماندار پلدخت رگفت:مدارس امام حسن (ع)، ادب، دانش و شهید چمران در ضلع شرقی و مدارس شهید شکارچی، استثنایی و شهید جودکی درضلع غربی شهر پلدختر برای اسکان اضطراری شهروندان و حاشیه نشینان کشکان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در شهر معمولان مدارس ایرانسل، مکتب الزهرا (س)، طالقانی، کارو دانش و مدرس مکان هایی هستند که با همکاری هلال احمر و اداره آموزش و پرورش برای اسکان موقت افراد در معرض سیل تامین شده است.

رضاییان یادآورشد: از زمان آغاز بارش ها تا کنون آبگرفتگی و مشکل خاصی در شهرپلدختر، معمولان و روستاهای تابعه شهرستان مبنی بر وقوع سیل گزارش نشده و اقدام های پیشگیرانه در مواجه با بروز سیلاب لحاظ شده است.

وی به وضعیت راه های شهرستان اشاره کرد و افزود: راه ارتباطی تمام روستاهای شهرستان باز است و همه جاده های مواصلاتی پلدختر به جز جاده پلدختر – خرم آباد باز و تردد در آنها جریان دارد.

فرماندار پلدختر گفت: محورهای دهلیج، چول هول و پاعلم محور به عنوان جایگزین جاده پلدختر – خرم آبا در نظر گرفته شده  از مردم درخواست می شود از سفرهای غیر ضروری تا ۴۸ ساعت آینده خودداری کنند.

وی افزود: با توجه به این که این سامانه بارشی قوی تا ظهر روز چهارشنبه هفته جاری ادامه دارد توصیه می شود مردم پلدختر و معمولان و روستاهای مسیر رودخانه های کشکان و سیمره ، هشدارهای مدیریت بحران در خصوص سیل را جدی بگیرند و از قرار گرفتن در حاشیه رودخانه ها و مسیر مسیل ها اجتناب کنند.

رضاییان با بیان این که مردم همکاری خوبی با مسوولان دارند یادآورشد: تمهیدات لازم برای مقابله با خسارات سیلاب اندیشیده شده و انتظار داریم مردم تا عادی شدن شرایط، همکاری لازم را داشته باشند و ساکنان روستاهای مسیر رودخانه ها وسایل و لوازم خود را به جاهای امن انتقال دهند.

وی افزود: با توجه به حجم بارندگی های خرم آباد و دوره چگنی  که در بالا دست حوزه آبریز کشکان قراردارند و موجب افزایش لحظه به لحظه سطح رودخانه های شهرستان  و بالا آمدن آب می شود، چنانچه دبی آب رودخانه کشکان از چهار هزار و ۵۰۰ متر مکعب بر ثانیه  فراتر رود، احتمال طغیان رودخانه کشکان وجود دارد که خطر آفرین است.

فرماندار پلدخترگفت: لجستگی استان، سپاه حضرت ابوالفضل (ع)، تیپ ۵۷  و هلال احمر لرستان جهت پشتیبانی و مقابله با خسارات سیل احتمالی وارد شهرستان پلدخترشدند. 

رضاییان گفت: بالگرد هلال احمر استان با تیم های عملیاتی به حالت آماده باش قراردارند تا در مواقع اضطراری و ضرورت جهت امدادرسانی احتمالی خدمات هوایی خود را به مردم شهرستان ارایه دهند.

  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.