جلیل بالایی روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: ۱۲ سد استان در مجموع ظرفیت یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون متر مکعب آب را دارند و از این مقدار هم اکنون بیش از ۴۰۰ میلیون متر مکعب خالی است.

وی افزود: حجم سنگین بارش پیش‌بینی شده از سوی سازمان هواشناسی ۸۰ میلی‌ متر بوده است و با فرض بارش ۱۲۰ میلی‌متری در کرمانشاه، ۱۵۰ میلیون متر مکعب از ظرفیت سدهای استان را پر می‌کند.

بالایی گفت:بارش‌ها از شب گذشته آغاز شده است و تاکنون حدود ۲۲ میلی‌متر در کرمانشاه و به طور میانگین ۱۰ میلی‌متر در شهرستان‌ها را به ثبت رسانده است و امیدواریم این بارش‌ها ادامه داشته باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه افزود: با استفاده از ۵۴ ایستگاه آب‌سنجی ،میزان دبی ورودی و خروجی به سدها و رودخانه‌های استان مشخص است و سازمان آب ملکف شده است که این گزارش‌ها را در اختیار سازمان‌ها قرار دهد در حال حاضر هم کاملا بر اوضاع مسلط هستیم.

وی در پایان گفت: باوجود آمادگی کامل برای مقابله با بارش‌های سنگین و پرحجم اما همه دستگاه‌های اجرایی و شهرداران پای کار هستند و همچنین با مدیریت و مشارکت خود مردم، مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت.
مدیرکل هواشناسی کرمانشاه گفت: این سامانه در روزهای اخیر بسیار قدرتمندتر شده است که به نظر می رسد ۱۲۰ میلی متر بارش در سطح استان داشته باشد.
محمد خسروی اظهار داشت: اوج بارش ها از بامداد سه شنبه تا بامداد چهارشنبه است که پیش بینی می‌شود در روز چهارشنبه شدت بارش کاهش پیدا کند و پیش بینی می شود در پی فعالیت این سامانه ۹۰ میلیمتر باران در شهر کرمانشاه ببارد.
به گفته وی، از فردا بعدازظهر تا فردا شب در ۱۲ ساعت ۵۰ تا ۶۰ میلیمتر بارش خواهیم‌ داشت که احتمال سیلاب را بالا می برد.
مدیرکل هواشناسی کرمانشاه گفت: بارش در ارتفاعات و نواحی سردسیر به شکل برف نمود پیدا خواهد کرد و احتمال وزش باد شدید و تگرگ نیز وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.