عباسعلی ارجمندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تلاش نیروهای راهداری و پلیس راه برای بازگشایی این مسیرها همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از روز گذشته تاکنون در ۴۲ ایستگاه هواشناسی سیستان و بلوچستان بارندگی به ثبت رسیده است که بیشترین آنها با ۷۹ میلی‌متر به خاش اختصاص دارد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان تاکید کرد که با توجه به هشدار سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی از مردم انتظار می‌رود از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیر سیلاب‌های فصلی خودداری کنند.

به گفته مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در حالی وزش بادهای شدید در این استان ادامه دارد که فعالیت همزمان سامانه بارشی منجر به بارش ۷۹ میلی‌متری باران در «سنیب» از توابع خاش شد.

محسن حیدری اظهار داشت: همانطور که انتظار می‌رفت فعالیت سامانه بارشی دیشب و بامداد امروز به اوج خود رسید به طوریکه در ۴۲ ایستگاه هواشناسی سیستان و بلوچستان بارندگی ثبت شد.
وی ادامه داد: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی بیشترین بارش‌ها در ایستگاه‌های «سنیب» خاش با ۷۹، «تمندان» خاش ۲۶.۵، «الله آباد پبی» زاهدان ۲۶، «کوشه» خاش۲۰.۵ و «خیرآباد بالا» زاهدان ۱۷ میلی‌متر باریده است.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: این سامانه بارشی تا کنون ۶ شهرستان استان فعالیت کرده و بارش‌ها همچنان در برخی مناطق ادامه دارد.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی فعالیت سامانه بارشی تا امشب در سیستان و بلوچستان ادامه دارد اما نوع بارش‌ها پراکنده پیش‌بینی می‌شود.
حیدری به وزش بادهای شدید در سیستان و بلوچستان بویژه مرکز استان اشاره کرد و گفت: دیشب بر سرعت وزش باد در زاهدان افزوده شده به طوریکه بیشینه سرعت آن به حدود ۸۰ کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار حاصل شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه این شهر را کاهش داد. 
وی بیان کرد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی وزش بادهای شدید تا امشب در سیستان و بلوچستان ادامه دارد و از نیمه شب به تدریج از سرعت وزش باد کاسته می‌شود.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: فردا در نوار شرقی استان وزش باد متوسط و شمالی خواهیم داشت که شدت آن زیاد نیست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.