به گزارش خبرنگار مهر، حسن رضائیان شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان پلدختر اظهار داشت: بارندگی‌های شدید هفته جاری تا چهارشنبه به مدت ۴۸ ساعت ادامه دارد و احتمال وقوع سیل می‌رود، بنابراین ساکنان بخش غربی شهر پلدختر خانه‌ها و واحدهای تجاری خود را تخلیه و اسناد، مدارک، اموال منقول و خودروهای را به جاهای امن انتقال دهند.

دبی رودخانه کشکان به ۴۵۰۰ تا ۴۶۰۰ متر مکعب در ثانیه خواهد رسید

وی اندازه بارش‌های ۲ روز آینده را مانند بارش‌های فروردین ماه سال جاری دانست و افزود: متوسط بارش‌ها ۱۰۰ تا ۱۴۰ میلی متر و دبی رودخانه کشکان چهار هزار و ۵۰۰ تا چهار هزار و ۶۰۰ متر مکعب برای شهرستان پیش بینی می‌شود.

فرماندار پلدختر گفت: برای پیشگیری از حوادث و به منظور مقابله مؤثر جهت کاهش اثرات طغیان احتمالی رودخانه کشکان و نفوذ سیلاب به بخش غربی به علت ناتمام ماندن دیواره ساحلی، مردم نسبت به تخلیه واحدهای مسکونی و تجاری خود اقدام و منازل خود را ترک کنند.

مرخصی و مأموریت همه مدیران دستگاه‌ها لغو شد

رضائیان افزود: مرخصی و مأموریت کلیه مدیران دستگاه‌های دولتی تا عادی شدن وضعیت جوی در شهرستان تا ۱۰ اسفندماه جاری لغو و در محل کار حاضر و هر ساعت از شبانه روز پاسخگوی تماس مدیریت بحران شهرستان باشند.

وی یادآور شد: به اهالی روستاهای بابازید و چم مهر به علت طغیان رودخانه کشکان هشدار داده می‌شود منازل خود را ترک و در مکان‌های امن ساکن شوند و از رفت و آمد در این روستاها خودداری کنند.

فرماندار پلدختر افزود: ساکنان حاشیه رودخانه کشکان در ضلع غربی شهر معمولان هر چه سریع‌تر منازل خود را تخلیه و به جاهای امن بروند.

مردم هشدارها را جدی بگیرند

رضائیان بر لزوم توجه مردم به هشدارها و گزارش‌های هواشناسی اعلام شده از سوی رسانه‌های رسمی تاکید کرد و گفت: طبق پیش بینی‌های هواشناسی مبنی بر بارندگی‌های شدید طی ۲ روز آینده، مردم این هشدارها را جدی بگیرند تا گرفتار حوادث ناشی از طغیان رودخانه نشوند.

وی با اعلام آماده باش ۱۰۰ درصدی به دستگاه‌های اجرایی شهرستان پلدختر، افزود: مدیران دستگاه‌های خدمات رسان، امدادی و اجرایی با پشتیبانی ادارات استانی خود آمادگی ۱۰۰ درصد برای مقابله با بحران پیش روی را داشته باشند.

دامداران و عشایر از استقرار و چرای دام‌ها در ارتفاعات و حاشیه رودخانه پرهیز کنند

فرماندار پلدختر یادآور شد: با توجه به اخطاریه‌های سازمان هواشناسی و هشدارهای پی در پی ستاد مدیریت بحران استان، دامداران و عشایر از استقرار و چرای دام‌ها در ارتفاعات و در حاشیه رودخانه‌ها طی این ۲ روز خودداری و از هم اکنون علوفه مورد نیاز آنها را در محل نگهداری دام خود ذخیره کنند.

رضائیان گفت: جاده پلدختر- خرم آباد که در سیل فروردین ماه سال جاری نا ایمن شده و بخشی از آن آسیب دیده است و با توجه به بارندگی‌های شدید روزهای دوشنبه تا چهارشنبه هفته جاری از ساعت ۱۸ فردا (دوشنبه) تردد در این محور ممنوع می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.